lördag 23 maj 2015

Film och minnen

Igår såg vi en film som verkligen berör..
12 Years a slave
Handlar om en fri afroamerikans man Solomon Northup 
som år 1841 bor i Saratoga Springs i NewYork.
Han Är violinist och blir en dag kontaktad av två män som påstår sig arbeta för en cirkus och ber honom att under 2 veckor med bra betalning ackompanjera deras cirkusnummer i Washington DC.
 Men Efter en kväll där männen bjudit honom att dricka vaknar han bunden och omtöcknad och förstår att han ska transporteras till södern som slav

Det  är en självbiografi och har du inte sett den så se den..
så värd att se,

Sitter och går igenom bilder från i våras och hitta den här bilden från vackra Mogán, 
så vacker by/dal vi besökte på Gran Canaria där jag, dottern och min mamma var i våras, 
En plats jag absolut kan tänka mig att åka tillbaka till, som ett litet Venedig med alldeles klart vatten under broarna (vattnet går upp till det gröna så du förstår hur klart det var )


Så idag vill jag Välkomna 

Fina Maria
Med bloggen JAG OCH DET MINA  som följare
En mysig personlig blogg att besöka, om du inte gjort det !!!

Önskar er nu en underbar Pingstafton och Lördag

9 kommentarer:


  1. Jag har den filmen och har sett den två gånger, så himla bra och vilket öde....
    I Venedig var jag för flera år sedan... :-)

    Pingstkram och sköt om dig.

    Kramisar ♥

    SvaraRadera
  2. Tack för filmtipset! Den skall jag se till att se.

    Jag har bott sex år på spanska fastlandet, där finns också mycket vackra ställen :)
    Dock har jag aldrig varit på Gran Canaria.

    Önskar dig en skön och härlig pingst!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Tack för länken och de fina orden om min blogg 💕
    Den filmen är mycket bra!!
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den filmen är ju bara så bra och känslosam!

    Hoppas du får en härlig helg! Kram

    SvaraRadera
  5. Låter som en spännande och gripande film.

    Ha en fortsatt fin pingst! :-)

    SvaraRadera
  6. Har sett och den var verkligen bra! En film som är värd att se igen! Kram

    SvaraRadera
  7. Det låter som en gripande film. Den får jag kolla efter. Önskar dig en fin kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Har hört (och sett) om filmen men ännu inte sett den i sin helhet - kanske borde man :) Tack för tipset
    Önskar dig en fin fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  9. Mogan är mysigt. Jag längtar också efter lite ledighet och värme just nu.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne