söndag 17 maj 2015

Det gick alldeles för fort...

...Den här ledigheten
 det är redan Söndag och en riktigt regnig sådan, 
och på det är jag är just nu inte alls på humör ..
För att Lilleman har åkt tillbaka till skolan i Göteborg igen, och det gör fortfarande ont varje ggr i mitt mamma hjärta när han åker 
och den här ggr känns det som min huvudvärk har tagit bort nästan all tid han varit hemma !!
Sen märkte man att han inte riktigt vill åka ifrån oss här hemma den här gången, min lilla fina kille
Jag sa att han kunde börja på gymnasium här i Stockholm istället 
men han älskar sin skola och sin segling !!
Tyckte vi kunde flytta dit under  dom här åren han går på gymnasiet ...;) 
mammas lilla finaste ❤️ vad jag önskar att det gick..

Lillskruttan är min spjuver och har trotsat spöregn och var på seglingstävlingar, 
skjutsade dit henne i morse där mannen redan var för han hjälpte till att rigga banor, 
var med och registrera och rigga jollen
sen var det mannen som var med skruttan idag och jag åkte hem och plugga matte med lilleman
Seglingen gick sådär men hon var nöjd och glad, och det är andra ggr hon provar på att tävla,  så huvudsaken hon vill fortsätta och tycker det är kul :)
Hoppas din söndag varit bra, och att du kanske till och med haft bättre väder än det varit här
 med sina 8 grader och spöregn.
Och inte att förglömma 
Ett stort Grattis till er i Norge som firar idag 17:e maj

12 kommentarer:

  1. Men åh det förstår jag känns i mammahjärtat! Stackare med huvudvärken också😏 hoppas ni får en fin kväll! Kram Pernilla

    SvaraRadera

  2. Spöregnat har det gjort hela dagen här också, blött värre....

    Så trist det måste vara att sonen måste åka tillbaka till skolan, förstår att det känns i mammahjärtat. Att du sedan har haft huvudvärk under tiden han varit hos er gör ju inte saken bättre..
    Men nu får vi hoppas på bättre väder och att din huvudvärk snart skall vara historia och att du snart skall få må bra....

    Regniga kvällskramar ♥

    SvaraRadera
  3. Jobbigt! och jag håller med om att helgen gått för fort

    SvaraRadera
  4. Ja var tog dagarna vägen?? Blev mycket i trädgården här hemma men vädret har varit si sådär och idag är det storm fast blå himmel
    Förstår att det gör ont i mammahjärtat när han åker... Han kommer väl i alla fall hem till sommarlovet ?
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. Ja, de här dagarna har verkligen flugit iväg. Jag förstår att det känns i hjärtat när han åker... är man mamma så är man och omsorgen om ens barn finns alltid där. Kram

    SvaraRadera
  6. Tiden går ju så himla fort. Förstår det gör ont i mammahjärtat.
    Inget regn hos mig. Skönt det.
    Ha en fin ny vecka nu.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Ja denna helgen har gått alldeles för fort!! Nu börjar helgjobbsveckan igen här... Bläh!
    Jobbigt att ha sonen så långt borta. Fast, när du hälsar på´n nästa gång tycker jag du skall ta denna vägen!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker också att helgen gått alldeles för fort... Visst är det jobbigt när de åker barnen. Jag tycker det är jobbigt att få träffa min äldste så sällan nu och han är 22 år... Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Förstår att det är jobbigt med avstånd från barnen....usch. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Ja, var tog de lediga dagarna vägen? Det går fort när man njuter av nära och kära! Förstår att det gör ont att skiljas - även om han har det bra där han är!
    Önskar dig en fin ny vecka - med lite längt!

    SvaraRadera
  11. Tufft att "flytta hemifrån" redan till gymnasiet. Går han i ettan nu? Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja han går i ettan … känns alldeles för tidigt ..

      Radera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne