onsdag 20 maj 2015

Borde veta ;)

Vi har turen att få ärva en massa kläder till vår lillskrutta av min väns dotter, igår gick vi igenom en ny påse lillskruttan fått och pratar lite om hur snabbt man växer och att hon kommer bli lika lång som mig

-Mamma snart kan ju jag ha dina kläder säger en snusförnuftig lillskrutta till mig.
-Ja det kan du nog, svarar jag och ler 
-Kan jag få den här när du vuxit ur den ? Frågar då lillskruttan och pekar på min BH som ligger på bänken ...

Vet att man inte ska skratta men kunde inte låta bli ... 
-Vuxit ur ??? Frågar jag ...
-Ja ?? 
Hon tittar på mig oförstående  som om jag kom från en annan planet, vad var det jag inte förstod ...
-Ja när du blir gammal är ju den här för liten !!?!... 

Ja så jag fick lära mig ngt nytt igår ;) 
Det är inte bara när man blir med barn eller gör bröstförstoring man får större bröst, 
dom växer med åldern också 
Så ju äldre ju större enligt lillskruttan ;)
Hon hade bevis ...farmor o mormor har ju stora…så!!!!
Förstår ni vilken tur vi kvinnor har ;)
Bara fördelar med att bli äldre haha …

Hemma för 3:e dagen, känner mig helt utslagen..men äntligen är febern borta..
Nu ska jag sova vidare innan lillskruttan kommer hem från idrottsdag på skolan :)

Ta hand om er Finaste, och ha en underbar Onsdag

17 kommentarer:


  1. Ha ha ha, vilken härlig dotter du har. :-)

    Fortsätt krya på dig.

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha!!! Barn är ju för härliga :)) ♥
    Det var som när min yngsta son för något år sen satt och spelade x-box, och så sa han: "Mamma, var du bra på X-box när du var liten?" "Men lilla vän", svarade jag "det fanns inte X-box när jag var liten". Sonen tittade på mig som om han hade sett ett spöke och efter några långa sekunder så sa han "Fanns det inte??!!". I hans värld helt ofattbart :))

    Krya på dig! ♥
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Haha sötnöten! :D Vi är evigt tacksamma för alla kläder som Céline fått ärva genom åren!!! Guld värt verkligen, verkligen innerligt tacksam! <3

    SvaraRadera
  4. :-)....de är härliga barn med sina uttalanden. :-) Du får också krya på dig. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Haha det är så charmigt med barn, dom säger det dom tänker ;)

    Krya på dig <3

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Önskar hon hade rätt söta dottern, tyvärr stämmer det inte på mig, haha. Krya på dig vännen, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Hahaha..jag skulle vilja säga vilken tur att hon inte har rätt. Härliga är dom med sina tankar.
    Ha en fin onsdagkväll.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Hmmmm ... där faller jag nog inte in i mallen av hur det ska gå till då alltså ;) Och lika glad för det är jag!
    Underbar logik!

    SvaraRadera
  9. Så söt! Ja det stämmer då inte på mig, tyvärr. Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  10. Så skön kommentar :) - jo man önskade ju att det var sant kanske... med just brösten - Tur inte allt växer bara då hade stolen inte räckt till för häcken..hahahaha..

    Krya på dig ordentligt, inte kul med flunsan den här tiden på året (inte annars heller, men när det är mörkt och tråkigt väder är det lättare att bädda ner sig)

    Kram Eva <3

    SvaraRadera
  11. Ha ha - tänk om det ändå vore så. Jag tycker nog att det är tvärtom i mitt fall. :)

    Hoppas du kryar på sig snart!! Kram

    SvaraRadera
  12. Haha tänk så lite jag vet....min kupa har då blivit för stor på senare år. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Hahaha :-D Barn är så underbara och deras logik är faktiskt bra. Hon blir äldre och växer och då gör mamma också det när hon blir äldre. ;-) Det är ju klockrent! ;-)

    SvaraRadera
  14. Hej Sanna, tack rara för dina ord hos mig! Blev så glad!

    Och vilken gullig lillskrutta ni har har. Härliga tankar och i mitt fall är jag glad att det inte stämmer ;)

    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera
  15. Ah, dessa underbara barn och deras ljuvliga tankar! =)
    Kram och krya på!
    /Maria

    SvaraRadera
  16. Vi trodde att vår stora skulle bli (nästan) lika lång som jag (178-180 beroende på mätning) men hon fick sin mens tidigt, hade precis fyllt 11 och då var hon ca 160 så jag förklarade att hon kanske inte växer så mycket mer... Hon blev då helt förskräckt och frågade om hon skulle bli dvärg ;-). hon drog iväg en dm till och har nu stannat på ca 171 perfekta centimetrar.
    Krya kram J

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne