måndag 18 maj 2015

Att se Ljuspunkterna...

Så var det ny vecka, med nya möjligheter, 
men först gör jag min Tillbakablick på gångna veckans 
Ljuspunkter med Tacksamhet

Så det jag är Tacksam för och kan se tillbaka som ljuspunkter i förra veckan är...
  • Tid, att få och kunna ge
  • Lillskruttans 11-årsdag, så glad liten tjej
  • Kalas med släkten och fira samtidigt lillskrutt, min fina bror och svärmor 
  • Mysig middag
  • Uppehåll i huvudvärken ibland
  • Massage av mannen, när han ser att det gör ont utan att be om det
  • Sovmornar
  • Kramar från Lilleman, värmer ett mamma hjärta
  • Att få ha lilleman hemma i 4 dgr
  • Att få en en sprudlande glad liten tjej efter segling tävlingar som trotsat regn och kyla
  • Och så till Regnet något verkligen positivt med det är ju… att utan regn skulle vi inte ha all denna grönska vi har ;)

Vilka var dina ljuspunkter förra veckan ??
Det här är en bloggutmaning som finaste EVA startat
(hennes Tekopp:) om du ser den på fler ställen,
Det gör så mycket att titta tillbaka på veckan som varit och
 hitta dom små ljuspunkterna/ sakerna som faktiskt spelar en större roll än man tror

Vill du vara med i Utmaningen Tacksamhet eller bara läsa vad andra har skrivit... 


Hoppas att Du som tittar förbi får en helt underbar start på veckan

17 kommentarer:

  1. En fin, familjecentrerad, lista :) Blir rörd av den!
    Huvudvärken - den var väldans envis. Är du van vid att det är så?
    Sv: :) *fnissar för mig själv* Det ska ju stå (och står nu) skoLdräll :D Jag och en kollega hänger p högstadieskolan och pratar med ungdomar lite så och då :)

    SvaraRadera


  2. Fin tacksamhetslista som du skrivet. :-)

    Jag har lätt att se ljuspunkterna, de behöver inte vara så stora utan det kan räcka med att ser ser en flaska tvättmedel hemma när jag var säker på att det var slut. När man är lite förutseende så får man glädje av det senare. :-)

    Måndags kram från mej ♥

    SvaraRadera
  3. Bra sagt, tänkt och tyckt! : )
    Mia

    SvaraRadera
  4. Fin lista som gör mig varm inombords! Härligt att vara med familjen och fira födelsedag. Gullig man du har!
    Lider ju själv av migrän men nu började jag om med att dricka Aloe Vera efter en tids uppehåll och jag har inte haft migrän mer en en dag senaste veckan. Om det är en slump eller inte vet jag inte, men skönt är et i alla fall. Hoppas din ger med sig! Kram

    SvaraRadera
  5. Så nyttigt att fokusera på ljuspunkterna.
    Ha en bra start på nya veckan. Kram.

    SvaraRadera
  6. Det var en härlig tacksamhets-lista :)
    Och jag är tacksam för dina alltid så goa och fina hälsningar hos mig :))

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  7. Viktigt att stanna upp och reflektera över sådana saker i livet!

    Hoppas du får en bra start på veckan! Kram

    SvaraRadera
  8. Bra du peppar oss med tankar om tacksamhet emellanåt. Jag borde bli bättre. Jag är tacksam att du påminner mig :)
    Måndagskram till dig <3

    SvaraRadera
  9. Hej igen! Huset med skyltarna finns vid Dufveholms Herrgård i Katrineholm i Sörmland. Kram

    SvaraRadera
  10. Härlig lista!
    Viktigt att tänka på bra saker!!

    SvaraRadera
  11. Verkligen härlig lista! Jag kanske ska hänga på. Ska ta en liten titt :-).

    Vad jobbigt det låter med huvudvärk ofta. Är det något som inte går att göra något åt? Det låter inte som någon vanlig huvudvärk som jag tolkar det.

    En extra kram kommer här!
    Malin

    SvaraRadera
  12. Så ni är en seglarfamilj, kul! Å det är ju verkligen inget fel på ambitionerna som dina barn har. Toppen tycker jag!
    Å vädret vill jag inte ens prata om - vi bor ju i Stockholm båda två så...

    Men tacksamhetslistan är ju nästan en väckarklocka när man varit lite halvsur och haft huvudvärk. Det finns ju alltid ljusglimtar som man kan och borde uppskatta!

    SvaraRadera
  13. Så närvarande din familj är i din veckas tacksamhetslista - vilken skatt det är med en underbar familj och att din man ser och förstår hur han kan underlätta för dig.
    Tusen tack för dina fina ord om min blogg. Det värmde i hjärtat! Kram

    SvaraRadera
  14. Även om jag (tyvärr) inte skriver ner min tacksamhet så tar jag mig en tanke efter att ha läst ditt inlägg...
    Sv: tack, som tur i oturen så gick allt bra, min bror mår bra och hans bil såg värre ut än den var så han kör den igen efter några dagar på verkstad! Det var som sagt så reflekterade jag nog inte, fattade nog inte hur illa det kunde gått men nu är allt bra och jag är såååå tacksam!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. Viktigt det där att kunna sätta ord på sin tacksamhet och framför allt se den. Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Man borde verkligen se de ljusa stunderna och känna tacksamhet flera gånger om dagen!!! En härlig lista du har skrivit ner! Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig lista ♥

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne