fredag 22 maj 2015

Äntligen Fredag

God Morgon 
Hoppas ni vaknade upp med en  lika stor sol som här :)
***
Lillskruttan var hemma igår också, med huvudvärk och trötthet, men utan feber och redan igår kväll kändes det som hon var mycket piggare. 
Jag tyckte hon kunde vara hemma idag också, 
men hon ville absolut till mormor och på bio med kusinerna igen :) 
och dit kunde hon ju inte åka om hon var hemma från skolan..

Jag tror barnen behöver lika mycket stressfri vardag som vi just nu, 
man känner att dom är verkligen trötta, 
och Som vi alla längtar efter sommarlov och semester här hemma nu..

Kommer Ni hitta på ngt under semestern, eller bara vara hemma och försöka ta det lugnt ?
Känns som jag har svårt att ta det lugnt hemma då det ALLTID finns ngt att göra här..
Men vi får se..vi har planer men inget klart ännu 
***
Äntligen Fredag och början till helg, jag hoppas att jag känner mig piggare så jag orkar med att fixa med växthuset, och behöver plantera om blommor nu eftersom hela framsidan grävts bort.
***

Jag önskar er en mysig start på Fredagen

10 kommentarer:


  1. Jag tror man behöver semester ifrån där man bor även om man som ni bor jättefint. Hemma blir inte detsamma för det är som du säger det finns alltid något som skall göras.


    Solig kram på dig fina Sanna ♥

    SvaraRadera
  2. Hi hi, vi hade samma bloggrubriker idag, du och jag :) ♥

    Jo här vaknade vi till sol, men nu är det molnigt som bara den.. Känns lite snopet!

    I sommar så har vi planerat att fixa till fönstren på huset, så det blir måla, måla, måla :) Något som jag faktiskt tycker är kul! :)) Vi har inte planerat någon resa direkt. Mannen min kommer att jobba större delen av sommaren då han nyligen har fått ett nytt jobb och inte kan vara ledig hur som helst. Men jag hoppas vi får till en tur till Köpenhamn iallafall :) Annars så hoppas vi på toppenväder i sommar så iallafall jag och ungarna kan sola och bada mycket!

    Önskar dig en skön och härlig fredag! ♥
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Ingen sol här idag. Kallt som fasen. Hoppas jag kan få se den i helgen åtminstone. Jag tror också barn mår sämre idag pga stress. Hoppas hon mår bättre snart.
    Kram till er.
    Petra

    SvaraRadera
  4. Skrattar åt din dotters kommentarer om bh:n :) Barn är så spontana och härliga! Och vilka fantastiska bilder från din brygga. Lugn och ro behöver jag massor av och får det när jag åker ut till min häst och tar en runda i skogen. Bara hästen, jag och massa fågelkvitter.
    Tack för grattis igår. Hade en jättehärlig dag och ikväll blir det tjejmiddag.
    Hoppas du fortsätter krya på dig!
    Längtar också efter sommaren och vi tänker sätta oss i bilen och åka ner till Österrike och vandra. Stanna där vi känner för det och så länge vi känner för det.
    Ha en riktigt skön helg! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag håller med, här hemma tror jag både stora och små är i stort behov av långledigt. Jag längtar verkligen efter dagar utan en massa planer och tider att passa.

    Härligt med fredag! Ha en bra sådan och trevlig helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  6. Ja visst behöver även barn och ungdomar lite frist från stressen ibland. Mina tonåringar ser väldigt mycket fram mot sommarlov. De snittar på 3 prov i veckan fram tills lovet och det är stressigt för dem att hinna med!
    På semestern ska jag och mina äldsta dotter (snart 15) åka till London på en långweekend - det ska bli jätteroligt. För övrigt blir det pyssel här hemma och eventuellt en runda till min syster i Uddevalla!
    Önskar dig en riktigt fin fortsatt fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Sol!!! Jag har nästan glömt vad det är för något ;-)
    Vi har precis bokat några dagar till Porto i Portugal, men resten håller vi oss nog till småturer i Sverige. Vad det blir får vädret bestämma.
    Kram o skön helg. //J

    SvaraRadera
  8. Så tacksam .över att det är fredag, ska bara chilla resten av kvällen,
    Kram

    SvaraRadera
  9. Skönt med fredag. Jag skulle också behöva pyssla i trädgården men vi åker bort så det blir inte mycket tid till det... Ha en fin helg o krya på dig, kram Suss

    SvaraRadera
  10. Så skönt att lillskrutt börjar må bättre.
    Försöker ta det så lugnt som möjligt nu under sjukskrivningen så hoppas jag få mer energi till semestern sen :) Men inget direkt planerat då. Kram.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne