söndag 12 april 2015

Tidsoptimisten

Igår bar det av in mot staden, men tidsoptimisten MOI tänkte inte på att det finns vägsniglar...
Och så här på våren dyker dom upp mer och mer och kör inte alls som häxan surtant vill. 
Nu är det så att på våra vägar här ute på landet går det inte att köra om …
Fullkomligt omöjligt, trots att man har en Saab/Volvo som jag ;) ( det är en annan historia) 

Men men efter ha stannat och sms min dejt  att jag min nöt var sen, sedan hunnit ifatt vägsnigeln igen och nu med kö efter sig var det bara att andas och Träna på att bara köra lugnt ...
Min stackare till Bil har fått höra en och annan svordom ojoj

Efter att upptäckt att caféet vi bokat träff på var stängt haha ...hittade vi tillslut varandra 
Finaste TING jag har ju följt hennes blogg i flera år och hon ÄR verkligen en lika mysig person som jag trodde. Måste verkligen säga att vilken otroligt  genuin och härlig och på det otroligt vacker tjej. 
När vi väl hittade ett café, tog vi en latte och pratade helt plötsligt bort 2 1/2 timme, tiden verkligen bara försvann. 
Bloggvärlden är ju helt underbar och att efter flera år träffa ngn så här är rätt häftigt , självklart blir det Ny dejt, men då har vi redan bestämt Bubbeldejt ;)

När jag ändå var på besök i staden passade jag på att köpa en vit blus jag letat efter, hittade även 2 Tishor och ett nagellack, så det var en nöjd moi som körde LÅNGSAMT och lugnt vägarna hem ;) 

Nu ska jag ta en stor kopp kaffe, tända ett ljus lyssna på regnet som faller här utanför medans jag läser lite mysiga bloggar, innan det bär av för att hämta lillskruttan som ska på bio med världens bästa mormor idag.
Jag hoppas att Du som tittar förbi får en Härlig Söndag 

Puss & Kram ❤️ Sanna

16 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du fick och vilka fina fynd du gjorde��
    Visst är bloggvärlden fantastisk? Jag har haft förmånen att träffa några, och det är inte klokt så nervös jag varit innan��
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Jag upplever bloggvärlden väldigt varm och omtänksam, inte alls ytlig och kall som många tror. Härligt med nya bekantskaper... och snygga inköp du gjorde!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Jag har också träffat bloggvänner irl, det var nervöst första gången men liksom "känner varann" utan att ha träffats!
    Här skiner solen men vinden viner så jag vet inte om det lockar att gå ut :-/

    ha en fin söndag
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  4. Nu skäms jag lite, JAG är ju en sådan där vägsnigel! Haha, jag VÅGAR ju inte köra så fort! :-) Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt att få träffa en bloggare man klickar med :) Det är en underlig värld, bloggvärlden, men trevlig :) Väldigt trevlig!
    Önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  6. Frånsett vägsniglar låter det som en härlig dag!

    SvaraRadera
  7. Hoppas din söndag också blir alldeles fantastisk :-)

    SvaraRadera
  8. Haha, jag är såå allergisk mot vägsniglar... tyvärr så låter jag hela sällskapet i min bil veta om det också ;-)
    Kul att träffa en kompis irl som man bara skrivit med via bloggandet.
    Härlig söndag till dig med. kRam J

    SvaraRadera
  9. Hehe..man svär väl aldrig så mycket som i bilen ;) Jätteroligt att träffa en bloggare irl som man följt länge.
    Ha en skön söndag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Visst är bloggvärlden fantastisk, så himla kul att träffas IRL och jag förstår att ni två härliga (följer er båda) kvinnor fann varandra. Fniss jag tillhör den skaran som gärna trycker lite extra på gasen..... Ha en mysig söndag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Jag har också blivit en riktig tidsoptimist... måste verkligen bättra mej! Och så irriterad man kan bli i en bilkö..
    Visst är det roligt att träffa bloggare irl...så spännande!!!
    Ha en bra vecka!! Kram

    SvaraRadera
  12. Vad spännande att träffa en bloggvän på riktigt! Kul :)
    De där flytande öarna, här kan du se lite fler bilder därifrån: http://miasmix.blogg.se/2014/july/utflykt-vid-titicacasjon.html
    De sålde mest broderier, kuddfodral, dukar, tavlor mm. Många fina färggranna saker. Vi köpte ett kuddfodral och en köksduk. Ett av många härliga minnen från vår Sydamerikaresa :)

    SvaraRadera
  13. Ååå vad roligt att träffa en bloggvän IRL. Jo jag vet att det är det..för det har jag ju gjort ;)
    Nästa gång jag åker ner till Stockholm får vi allt träffas igen.
    Härligt att du fyndat!
    Bilen...nä, den pratar vi inte om... ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Haha vilka underbara kommentarer :)
    Önskar verkligen att jag kunde ordna bloggträff för alla er underbara bloggare
    Ni gör så mycket för ens själ
    Love you al !!!
    KRAM

    SvaraRadera
  15. Vilken superhärlig eftermiddag vi hade! Men tur att jag inte tog bilen för min gasfot är riktigt tung.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha du är bäst !!!
      Verkligen tack och längtar till bubbeldaten :)
      KRAM

      Radera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne