onsdag 1 april 2015

Tankeställare

Inatt kom mannen hem.
Vi hade lämnat en liten lapp innanför dörren. :) 

Till mycket allvarligare saker    …
Läste hos underbara PIA ett blogginlägg som rörde mig till tårar … känslan av ovisshet.. av att inte veta.. Skönt att det gick bra för dig vännen  KRAM

Min väninna gick igenom samma sak trodde att det var bra då hon varit på mammografin som hon skulle och allt sett bra ut, men kände ngt som var en förhårdnad i bröstet tänkte inte på det men det försvann inte och gick sen till VC där dom skickade vidare för att ta prov..
Tyvärr visade det sig att hon hade bröstcancer och fick ta bort bröstet och har nu gått igenom cellgifter och strålbehandling. 
Min underbara C mår förhållandevis bra och har en fantastisk inställning !!
Love you my friend 

Det jag vill säga är att Var noga att känna på era bröst för även om man går på mammografin så visar den inte alla cancersorter i bröstet som jag (vi) trodde, 
Det är ju så lätt att bara känna om ngt är annorlunda när du duschar 

Kontrollerar du dina bröst ??

Var rädda om er L.O.V.E to you




7 kommentarer:

  1. Så fin lapp. Ja, mammografi är otroligt viktigt!
    Svar: Åh, tusen tack finaste du! Det värmer så. Ja det får vi verkligen hoppas, hihi. ♥

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt att lämna en sån lapp. Mannen min är också bort o kommer hem imon. Tänkvärt inlägg det där. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Nä jag brukar inte kolla! Men det borde man kanske...

    Söt lapp :-)!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Vilket sött välkomnande :-)
    Jag läste också hos Pia, visst är det viktigt att uppmana och dela vidare...
    Skönt att det går åt rätt håll för
    Din vän...

    Kram Sandra

    Ps. Bilden med pelargonerna var tagen på altanen

    SvaraRadera
  5. Men fy...
    Men vilken tur att hon mår (efter omständigheterna) bra.
    Det är alltid bäst då hela familjen är samlad :)
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  6. Kram till er finaste sötnosar !!!!

    SvaraRadera
  7. Så viktigt att kolla. Hörde att långt ifrån alla går på mammografi när de blir kallade :/ sorgligt - det är ju ett så enkelt sätt att ge sig själv en extra "livförsäkring"!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne