måndag 6 april 2015

Tacksamhet, Tillbakablick..o vänlighet


Det är måndag igen, och nu ska jag hoppa på underbara EVAs bloggutmaning TACKSAMHET, 
att faktiskt tänka tillbaka på föregående vecka se vad den gav mig för ljuspunkter och att kunna lägga undan det negativa och plocka fram och se det positiva även om det är småsaker…

  • Fågelkvitter
  • Hittade denna tankeställare om Tacksamhet TACK
  • Värme framför brasan
  • Mys tid o Film med dottern
  • Mannen som kom hem med underbara blommor
  • Kortvecka på jobbet
  • Sonen kom hem, som jag saknar honom hela tiden..kycklingmamma som jag är
  • Promenad i solsken och hagel rätt mysigt att känna kontrasterna ändå :) fick tillbaka minnet av den gamla sagan där vinden och solen tävlade vem som var starkast ..kommer ni ihåg den ??
  • Familjetid
  • God mat 
  • Många härliga skratt, om små och stora saker
  • Pyssel i växthuset
  • den vackra blommande Magnolian
  • sureldning ...är kul ..man blir glad ska fortsätta med det hihi
  • vackra ting som våra söta påskägg, lika vackra varje år..
  • Underbart samtal med väninnan  Love You


Önskar er en underbar start på veckan 
Stor Varm Kram till er sötnosar som tittar förbi




12 kommentarer:

  1. :) Som du säger, det ger mycket att läsa andras "tacksamheter" (man få hitta på nya ord när de gamla inte räcker till ;( eller hur?)!
    Visst kommer jag ihåg sagan - en av de första klokheter som fastnade :) i alla fall medvetet!
    Och fågelkvittret! Absolut fågelkvittret!
    Så himla trevligt att du vill vara med!
    Önskar dig en fin annandag Påsk!

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns verkligen mycket att vara tacksam för. :-)

    SvaraRadera
  3. Det är bra att påminna sig själv vad man är tacksam över, då märker man att det finns en hel drös med saker:) Ha en fin dag /Emma

    SvaraRadera
  4. Visst är det fint att reflektera över den gångna veckan och se alla ljusglimtar. Önskar dig en riktigt fin dag! /Helena

    SvaraRadera
  5. Ibland måste man stanna upp och påminna sig själv lite att man har väldigt mycket
    att vara tacksam över. Jag kanske snor listan jag också ;)
    Fin fortsättning på påsken.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Det kanske man borde vara, mer tacksam.. Jag antar utmaningen! På mitt förra jobb var vi fem som samåkte. Varje dag tog vi upp tre positiva saker som hänt under dagen.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Bra inlägg. Ibland får man stanna sig själv och tänka till.
    Solig varm kram till dig.
    Petra

    SvaraRadera
  8. Det finns mycket att vara tacksam över!

    SvaraRadera
  9. Mycket bra!! Det är viktigt att lyfta fram det positiva. Kram J

    SvaraRadera
  10. Härligt inlägg,blir rörd & berörd ♡ ...
    /Kram från lilla mig i Vår ☼-en!

    SvaraRadera
  11. Så härligt med dessa listor! Man kommer på mer och mer och när man läser varandras listor ser man ännu mer som man är tacksam över. Blommande Magnolia redan, underbart! Och till påsk passar det ju extra bra att vara hönsmamma :)

    SvaraRadera
  12. Stor varm kram till er och era underbara kommentarer ni är bäst
    ❤️❤️❤️
    Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne