måndag 6 april 2015

Små saker gör så mycket...

Såg på köket i gymmet en sån där smart grej .. som man ser och tänker så borde jag ju göra hemma ..så blir det inte av, glömmer bort det ...
Men sist jag var och handla dök det upp igen.. och fick med mig en liten sprayflaska hem..

Istället för att ha den stora diskmedelsflaskan framme har jag nu hällt över i den här mindre och ska man bara diska av bestick eller en mugg så blir det lagom doserat och inga stora forsar av diskmedel som rinner ut.
Barnen tyckte det var perfekt så nu när dom tar en kniv för att skära frukter diskas den på en ggr ..att en sån liten sak kan göra så mycket ;)


Såg hos Kate med bloggen 34 att hon länkar sina föjare, blev glad av det och hoppas att andra blir glada av det också för jag tycker det var en suverän ide, så den iden kom jag ihåg och lånade direkt :)

Jag börjar Där jag blev länkad och så glad själv, Tack för det :)
Välkommen KATE med bloggen
Som följare hos mig

Önskar er en fortsatt Mysig Kväll sötnosar 
KRAM  

8 kommentarer:

  1. Vilken smart ide, tusen tack för tipset!
    Svar: Nämen åh, så himlans glad jag blir. Tusen tusen tack fina du!
    Kram. ♥

    SvaraRadera
  2. Smart. Så enkelt. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Smarta idéer som funkar är bra. Själv köper jag alltid små Yes eftersom jag diskar de mesta i maskin o bara kastruller o sånt för hand. I min värld finns inget annat än just Yes :)

    Kramiz o ha en bra dag.

    SvaraRadera
  4. Smart! Tar efter tror jag. Ska bara fixa en flaska... :)

    SvaraRadera
  5. Smart ide. Den tar jag efter :)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Så enkelt och så smart!
    Kram J

    SvaraRadera
  7. Tack för era kommentarer sötnosar dom värmde !!
    Och härligt att flera testar för det är faktiskt riktigt bra ;)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne