torsdag 2 april 2015

Skärtorsdagen

Trots ledig dag gick jag upp tidigt, skulle lämna in mannens bil på verkstaden, men nu hemma igen och ska fixa det sista inför påsken :)
Magnolian blommar för fullt, så himla vacker !!

Idag Måste jag hämta lillskruttan när skolan slutar, då hon blivit av med sitt busskort igår… hon var helt förtvivlad igår och grät floder. 
Hade letat överallt men det var borta… förstår känslan .. men försökte förklara att det är en sak och att den kan ersättas…
Tycker det är bra att hon vill hålla ordning på sina saker absolut, men inte så hon ska bli så förtvivlad som hon var igår :(
Nu är det spärrat och nytt påväg :)

Så kommer sonen hem ikväll.. äntligen som vi längtat efter honom och han kommer vara hemma i en vecka …
Ska försöka ta lite ledighet så jag kan spendera den med barnen i nästa vecka, men måste spara på dagarna då jag vill ha långledigt i sommar..
Hur gör ni med alla ledigheter och lov med barnen..?? 
Nu klarar mina barn sig själva men tycker det är kul att hitta på saker med dom istället för att dom sitter hemma med sina paddor hela dagarna..

Ta hand om er och hoppas att ni får en härlig Skärtorsdag trots snö ute ( som det är här i stockholm nu på morgonen)… men ikväll blir det till värmen ialla fall för vi syns väl framför brasan på Blåkulla ;) hihi

Puss o Kram


19 kommentarer:

  1. Idag går vi på påsklov så skönt! Gillar att bara få vara ledig! Sovmorgon och ta det lugnt! Min dotter vill till Stockholm så vi åker nog dit en dag. Sen ska hon träffa två kompisar. De kanske kommer hit! På påskafton ska vi ha gäster. Det ska bli kul! Bara sitta framför datorn hela lovet är inte ok! Trist att hon har förlorat sitt busskort! Visst får hon ett nytt?

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon får ett nytt som tur är :)
      KRAM

      Radera
  2. Tack för dina fina ord hos mig igår!
    Så kul att hitta till din trevliga blogg!
    Ja, det där med semesterdagar... de känns alldeles för få :( Även om mina "skolbarn" är 16 och 20, så tycker jag det är skönt att ha i alla fall en ledig dag när det är sport-påsk- och höst-lov. Kanske göra det man inte hinner göra en lördag eller söndag. Så tycker jag själv förstås att det är skönt att vara ledig också ;) Så vill man ju ha 5 veckor på sommaren också... Och ledigt mellan jul och trettonhelgen... Fler smesterdagar, tack! Fast jag brukar ta tjänstledigt när semesterdagarna tagit slut ;)
    Kram och ha en fin kväll framför brasan!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill också ha fler semesterdagar….
      så det blir samma här tar tjänsteledigt.. för tiden med barnen är viktig
      Kram

      Radera
  3. Så länge de var små så hade jag föräldradagar kvar att dryga ut ledigheterna med, annars fick de vara på dagis/fritids när det var lov. Sen har jag alltid jobbat deltid med minst en ledig dag per vecka och mannen har alltid varit ledig en dag i veckan pga lördagsjobb. Så det gick rätt bra ändå!! Och nu är de så stora så jag är hellre ledig när de är i skolan... jag blir bara irriterad när de ligger framför datorn hela dagarna och skräpar ner köket. Så då är det lugnare att hålla sig borta ;-)
    Ha en skön skärtorsdag. Kram J

    SvaraRadera
  4. Eftersom jag var ensamstående med en tjej var det ett evigt pysslande eftersom
    de lediga dagarna i skolan var betydlig fler än mina semesterditon.
    Tyvärr hade jag ingen släkt i stan men flera lov fick hon tillbringa hos sin mormor.
    Nu ska jag börja njuta av långledigheten som står för dörren!
    Kram och glad skärtorsag (eller vad man säger)

    SvaraRadera
  5. Så vackert när det blommar :)
    Jag väntar också på min grabb som kommer snart, mysigt när dom kommer hem.
    (Det var helt ok att du länkade till min blogg ang. mitt förra inlägg, tack för din omtanke, det värmer)
    Önskar dig en underbar påsk.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Svar: Ja, barnen gjorde som jag sa. De skrattade när jag talade om att det var ett aprilskämt.

    SvaraRadera
  7. Önskar dej en härligt skön Glad Påsk! Mina pojkar är stora nu, men minns att vi delade upp semestern lite jag och maken, så att de skulle få vara lediga så mycket som möjligt under sommaren i alla fall. Vi ses strax på Blåkulla eller?! ;-)

    SvaraRadera
  8. ja det är ett pysslande att få ihop det med deras lediga dagar. Kan vara svårt särskilt på sommaren tycker jag. men jag har ett flexibelt jobb så det underlättar:) kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Det är inte lätt att få ihop det. Önskar dig en fin påskhelg. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Ååå vad härligt att få hem sonen.
    Livet är ett pussel....
    Oj då...snöade det hos er i går?
    Som tur är slapp vi det :)
    Det kan ju inte snöa på min födelsedag heller ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Så fint att ta in en kvist Magnolia :) Doften är ju underbar!
    Tack för att du kommenterade hos mig så att jag hittade hit!
    Önskar dig en fin långfredag!

    SvaraRadera
  12. Hoppas du får en härlig påsk :) kram Diana

    SvaraRadera
  13. Tack för ditt besök hos mig, och välkommen som följare...
    Så vacker Magnolia, underbara bilder. Lilla gumman, så ledsen över busskortet. Hoppas det löste sig med det.. Tack och lov så har jag alltid kunnat spendera all tid med våra barn under uppväxten, tack vare mitt jobb som dagbarnvårdare! En lyx faktiskt :)
    Önskar Dig en fin påskhelg, kram Kate

    SvaraRadera
  14. Vilken underbart fin blogg du har :)
    Önskar dig en fin dag, njut av den. Kram

    SvaraRadera
  15. Låter supermys.
    Svar: Åh tusen tack för din fina kommentar vännen! Blir så glad.
    Ha en helt underbar påsk! ♥

    SvaraRadera
  16. Magnolia är ju så fint.
    Ha en underbar påsk.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  17. Tack för era fina komentarer
    STOR VARM KRAM TILL ER som tar er tiden att kommentera
    Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne