onsdag 29 april 2015

Seglingsbarn

Lillskruttan älskar att segla och hon är duktig på det
…när hon har lust … 
För ibland är hon en sparvel som bara skrattar och inte alls gör som hon ska, 
eller så är hon lilla My en argbigga och då vägrar göra som lärarna säger… haha
Tonårstjejen har redan börjat visa sig ojoj...
Men för det mesta kör hon på och då är hon bättre än dom flesta som hon tränar med
    
Lillskruttan seglar nu Optimist, medan sonen seglar Laser, dessa olika klasser som man nu fått lära sig..
och det är en del båtklasser att hålla koll på som sagt
Vackra Sjöliden
Där barnen seglar är ett jätte mysigt ställe...
Medans lillskruttan var ute och segla passade mannen och jag på att äta middag på Thairesturangen, 
då lilltjejen redan ätit innan hon stack ut.
Väl hemma igen, somnade vi alla tre som stockar..

Önskar er en härlig Onsdag

19 kommentarer:

  1. Vilka mysiga bilder :) Jag hade en liten jolle när jag var liten. Kram och njut av dagen

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att dom "hittat" sin grej.
    Och nu lär det väl bara bli bättre och bättre. Ja, varmare och varmare,menar jag :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härlig kväll ni verkade ha, roligt när barnen hittat "sin" grej och gillar det, men tonårstiden är en orolig tid, bara att hoppas hon bibehåller sin segling. Kramizz o ha en fin onsdag/Laila

    SvaraRadera

  4. Det är en härlig aktivitet som dina barn har.... :-)

    Kramis

    SvaraRadera
  5. Vad kul att hålla på med segling!
    Vad duktiga dom är :)

    Ha en bra dag!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  6. Vad roligt. Tänk vad kul att kunna segla.
    Tack, dina ord på min blogg värmer. Du vet hur det är. Jag försöker verkligen ta det lugnt nu dessa dagar.Kram.

    SvaraRadera
  7. Så mysigt ♡ ....
    Själv brukar jag titta på när de små går Segelskola här eftersom jag bor i hamnområdet,de är otroligt duktiga & ibland är det ju tävlingar mé riktigt skojsigt att se på :)

    /Kram

    SvaraRadera
  8. Jag har stor respekt för havet så jag håller mig till sonens hockeyintresse ;-) Kul när barnen hittar något dom gillar, här hemma finns också en för-tonåring

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  9. Skönt att kunna njuta av en god måltid i väntan på att seglaren skulle bli klar :)
    Segla. Jag beundrar de som kan och skulle gärna vilja ... men jag är svårt angripen av latmasken, så jag lär inte lära mig ;)
    Önskar dig en fin Valborg och långhelg!

    SvaraRadera
  10. Va mysigt att ni kunde gå ut och äta gott på restaurang också!! Så kul att barnen hittat en aktivitet de trivs med!

    SvaraRadera
  11. Vilken cool tjej. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Kan tyvärr inget om segling :( . Tycker om att bada i havet dock :), men segla har jag aldrig gjort.
    Ha det gott!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  13. Häftigt det där med segling , själv är jag livrädd om det börjar blåsa när jag är ute på vattnet ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  14. Att segla jolle är så roligt! Sommarsysselsättning när jag var i hennes ålder. Så trevligt att också få en stund att äta ute tillsammans, Kram

    SvaraRadera
  15. Åh, häftigt med segling! Det är något jag aldrig har gjort. Det ser verkligen ut att vara ett härligt ställe. Perfekt att få luncha lite sådär :).
    Ha det! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  16. Tjoho vad kul! Själv är jag uppvuxen i optimistjolle och sen blev det e-jolle (men nuförtiden är det nog laser som gäller).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Tack sötnosar för era underbara kommentarer
    Bloggar hos er och svar på frågor får ni här :)
    Love to you al ♥

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne