torsdag 16 april 2015

On My bucket list

Ibland kan man bara sitta och drömma sig bort .. Till underbara och annorlunda o magiska platser och tänk att någon gång få se / uppleva  något av dessa ställen det är en dröm för mig och absolut on my bucket list ;) ...
 
1. TIANZI MOUNTAINS i Kina
Berg som är så speciella och står som pelare och kan nå omkring 1290 m ovan mark.
Dessa otroliga berg inspirerade till miljön i filmen Avantar
2. SJÖN AV STJÄRNOR på Vaado Island Maldiverna 
På natten är vattnet helt normalt, men när mörkret kommer väcks stjärnhimlen i vattnet i liv.
Det som gör att det verkligen ser ut som en stjärnhimmel är små marina mikrober ett sk. växtplankton 
3. MOUNT RORSIMA  i Sydafrika
Det här är ett av världens äldsta berg och med helt lodräta väggar o flera vackra vattenfall är det tydligen i princip helt omöjlig att klättra upp för . Men bara få prova eller att få se det här är ju hur häftigt som helst. Ni som känner mig vet ju att jag älskar berg ...

4. HIDDEN BEACH i Mexico
En strand du endast kan ta dig till genom att simma igenom en 15 meter lång tunnel.
Stranden skapades efter en explosion när militärer utförde en test i början  1900-talet.

Har du ngn plats / land du vill besöka ??

Önskar dig en underbar dag 
Stor kram Sanna

Bilder googlade och lånade på platsens namn ...

18 kommentarer:

  1. Åh,fantastiska platser ♡ ...
    Har bara vart i Afrika men inte Sydafrika/Kram

    SvaraRadera
  2. Men wow vilka ställen! Skulle gärna åka till allihopa!

    Närmast på listan står Gran Canyon och Sydafrika.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Tänk så många vackra platser det finns! Måste säga att det var en svår fråga. Jag känner mig lite tråkig, men jag tycker att jag bor vid mitt paradis - vid Europas sista vildmark. Fast nog skulle det vara härligt att åka ut och se andra fina platser.

    SvaraRadera
  4. Vilka häftiga ställen. Ja det skulle verkligen vara roligt att uppleva nåt sånt.
    Hoppas att du får det en dag :)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Wow, vilka fantastiska platser!
    På min bucketlist står att åka på safari i Afrika med hela familjen. Börjar nog snart bli dags, vi har väntat på att lillebror ska vara tillräckligt gammal för att minnas. Så nu kanske det är dags att börja spara ihop en reskassa :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vilka härliga bilder, visst finns det många platser
    jag skulle vilja åka till. Men man får drömma lite....
    Ha en skön kväll !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Vilka häftiga platser! Funderar på att göra en sån lista, en så länge finns den bara i mina drömmar :)
    Trist att läsa om dina vänner som fått bröstcancer. Denna förbannade sjukdom! Min syster har behandlats för bröstcancer i ca 1½ år nu och har bara sin sista behandling kvar. Tyvärr är det 49% återfallsrisk på just hennes typ av cancer. Mamma har precis avslutat sin behandling för bröstcancer men ska anse sig frisk nu, men går ju på kontroller. Pappa hade tarmcancer för några år sen. Känns inte som frågan är OM jag får cancer utan snarare NÄR??

    SvaraRadera
  8. Hjälp vilka bilder!!!! Helt fantastiska!
    Blev nog mest imponerad av sjön med stjärnhimlen!
    Och dit jag skulle vilja resa är just Maldiverna!! Vet inte varför,låter ju bara så exotiskt, och nu när jag fick se denna stjärnhimmel så är det ju klart att jag vill dit!

    SvaraRadera
  9. Man kanske skulle ha en bucket list :) På min skulle en bokhandelsrunda i England definitivt stå med :) Inte vackert och imponerande som de platser du visar ;) men minst lika magiskt!
    Tack för idén!

    SvaraRadera
  10. Men wow vilka häftiga platser, de ser nästan overkliga ut! Oo det finns så många platser som man vill besöka:) Hoppas du får en fin helg. Kram Emma

    Ps. jag har glömt att svara på inlägget "ett slagbord", ja det är betonggolv vi har:)

    SvaraRadera
  11. Wow vilka häftiga platser det finns! Världen är allt vacker ändå :) <3

    SvaraRadera
  12. Åååå vilka platser! Maldiverna såg ju härligt ut!

    Jag vill tillbaka till Syd Afrika

    Önskar dig en fin helg med massa sol
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Wow, vilka platser! Det finns så mycket vackert här i världen och många ställen jag skulle vilja besöka.
    Önskar dig en riktigt bra helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  14. Inga dåliga platser du har där ;-) Kram J

    SvaraRadera
  15. Den där sista Hidden Beach ser ju helt underbar ut

    SvaraRadera
  16. Det finns så många platser som jag vill besöka!
    Synd bara att plånboken och semesterdagarna inte räcker till till allt man drömmer om ;)
    I helgen ska vi till Budapest, det ska bli spänannde :)
    Har du varit där?

    Kram

    SvaraRadera
  17. Wow...vilka ställen!
    Om jag bara hade tid och pengar skulle jag vilja se hela världen!
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Visst är vår värld underbar !!!
    Så mycket att vara rädd om !!!
    Kram och tack för att ni delar era platser
    Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne