måndag 20 april 2015

Ny Måndag med Tacksamhet och Tillbakablick


Det är ju måndag igen, och höll nästan på att glömma…hmmm… självklart ska jag fortsätta med underbara EVAs bloggutmaning TACKSAMHET, 
att faktiskt tänka tillbaka på föregående vecka se vad den gav mig för ljuspunkter och att kunna lägga undan det negativa och plocka fram och se det positiva även om det är småsaker…
  • Aprilvädret som får oss att inse att vi bor i ett fantastiskt land, allt kan hända ;)
  • Få vara på Teambuilding med roliga arbetskollegor
  • Pannkaka och soppa (bara det lilla som gör det stora )
  • Sol
  • Promenad längst Snäckstrand
  • Dans (så kul att dansa trots träningsvärken haha)
  • Härliga långa duschar
  • Prata med en strålande glad lillskrutta, som berättar att jag behövs hemma ;)
  • Egen tid
  • Ansiktsbehandling
  • Massage
  • Skratt och roliga samtal
  • Komma hem och få en bukett blommor och middag (om än pannkaka ;)
  • Vänner som gått igenom behandlingar och mår ok, Love you ni är världens ljusglimtar
  • Höra om vänner som reder upp sina liv, blir så glad in i själen :)
  • Bubbel 
  • Resturangmiddag
  • Härliga Bloggar

Vill du vara med i Utmaningen Tacksamhet eller bara läsa vad andra har skrivit... 


Hoppas att Du som tittar förbi får en helt underbar start på veckan

10 kommentarer:

  1. Det berikar verkligen att läsa det du och andra också är tacksamma över - det är så mycket man behöver påminna sig är bra! :)
    Glad att du är med! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, och tack för din fina hälsning på min blogg! Då hittade ju jag till dig och jag har lagt dig i min blogglista :)

    Du får ha en trevlig kväll!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Det är bra att påminna sig själv emellanåt om allt som faktiskt är bra :)

    Trevlig måndag.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Verkligen bra att tänka efter för det finns ofta mer att vara tacksam över om man reflekterar lite!

    Många fina saker som du har!
    kram Malin

    SvaraRadera
  5. Många fina saker att vara tacksam över. Stannade till vid egen tid, massage, ansiktsbehandling - det är ju hur ljuvligt som helst! Kram

    SvaraRadera
  6. Egentid och massage låter ju underbart! Och pannkakor är inte fel det heller ;) Som de andra skriver, bra att stanna upp och tänka efter och man blir glad av att läsa andras listor. Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  7. Nu har jag varit inne och uppdaterat mig på din härliga blogg. Jag som bara skulle läsa lite här innan jag somnar, tänkte jag... Nu har jag ju skrattat mig pigg! Du ska få igen för det här, sluta vara så underhållande ;-)

    Jimmy

    SvaraRadera
  8. Åh vilken härlig lista! Ja, det finns så mycket att vara tacksam för! Nu blev jag bra sugen att gå på massage!! Måste boka!!! Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  9. Solig tisdagskram till dig.
    Petra

    SvaraRadera
  10. Tack sötnosar för att ni tar er tiden att kommentera
    Kram Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne