måndag 27 april 2015

Måndag med Tacksamhet och tillbakablick

Det är ju måndag igen och det innebär en tillbakablick på veckan som varit och hitta dess ljuspunkter, eftersom det här är en bloggutmaning som finaste EVA startat tyckte jag att det vore ju bättre att använda hennes bild för Tacksamhet Så JA jag frågade, och det var ok att använda den !!! :) Tack !!

Så det jag är Tacksam för och kan se tillbaka som ljuspunkter i förra veckan är...
  • Sigge kanin mår toppen och äter och skuttar runt som vanligt :) Dvs kastreringen gick bra
  • Det börjar hända lite utanför  med markarbetet nu.. Skiffret utanför entren är såå fint .
  • Jordgubbar (trots att dom inte var söta  ;) socker finns ju
  • goda croissanter till morgonkaffet
  • Omtanke av mannen
  • Mystid med dottern
  • läsa magasin
  • ett glas gott rött vin
  • promenad i kungsträdgården,
  • Blommande körsbärsträd
  • Glass
  • Fika med finaste J, och två busiga döttrar :)
  • Samtal med en mycket klok inspirerande person, ger en alltid en tankeomvändare
  • Akademibokhanden
  • ostkrokar i "vädrad" påse
  • Polkagrisstänger
  • Knoppar och grönt
  • öppna spisen och varm eld gråmulen dag
  • Kaffe..
  • Mysiga inpirationsbloggar
  • Instagram
  • Att varje måndag få göra tillbakablick och lyfta dom små o stora ljusglimtarna Tack för din Inspiration till detta Eva

Mycket mat och dryck den här ggr men kändes som det var så mysiga saker att vara glad för den här ggr och alla dom små blir till stort :)


Vill du vara med i Utmaningen Tacksamhet eller bara läsa vad andra har skrivit... 


Hoppas att Du som tittar förbi får en helt underbar start på veckan

14 kommentarer:

  1. Ja mat och dryck är ju alltid trevligt! Likaså umgänge med familj och vänner. Mycket värme i ditt inlägg!
    Sv: Speedledger är ett bokföringsprogram som är helt underbart för en som jag som inte är så bra på det där med debet och kredit. Det fixar liksom det mesta själv :)
    Och vatten kommer jag vara evigt tacksam för och tänker ofta ofta på det, ja nästan varje dag, sedan vi var i Sydamerika förra året.
    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, ostbågar i ovädrad påse... är det sämre? Utveckla! Vill veta. : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag gillar ostkrokar när dom legat i öppnad påse en natt
      Gillar inte den fräna lukten som är direkt när du öppnar :)
      Så ja jag vädrar dom ;)
      Sen tycker jag att dom är godare när dom inte är för krispiga ;)
      Men det är jag .. Kram

      Radera
  3. Så mycket att vara tacksam över! Och jag är tacksam att du vet att det faktiskt heter ostKROKAR och inte nåt annat :-)

    SvaraRadera
  4. De små gesterna kan verkligen betyda så mycket mer... det är viktigt att vara tacksam och "se" vad man runt sig (för mig lättare att säga än att agera)
    Hoppas du har en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Jag älskar ostbågar i "vädrad " påse, så gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. God mat och dryck är ju 50 procent av livet tycker jag:-)
    Å du var verkligen tacksam för mycket den gångna veckan!

    SvaraRadera
  7. Ostbågar i vädrad påse? Är du en som vill ha dem sega? eller bara luftade? Blir nyfiken :)
    Läser och nickar :) rad för rad!
    Trevligt att du är med och att du ville använda min bild!

    SvaraRadera
  8. Visst är det bra med de här tacksamhetslistorna! När jag ser din så inser jag ett par punkter jag borde ha haft med i min... ostkrokar och ett glas rött... Fin ny vecka till dig! Kram

    SvaraRadera
  9. Klokt att lista upp vad vi kan vara tacksamma för. Det är lätt att glömma. Men ostbågar gillar jag endast ovädrade haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Och jag är tacksam för att det finns så fina och omtänksamma personer som dig :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  11. Så härligt många mysiga saker att vara tacksam över! Jag hade en härlig helg där jag också kände otroligt mycket kärlek och lycka, att vara tacksam över .
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  12. AWWW vad fint :) jag gör alltid en lista på kvällen på tre saker jag är tacksam för under dagen. Tror vi människor allmänt är för lite tacksamma för det vi redan har i jakten på det vi inte har.

    Om du gillar badrums tips kan du kika in hos mig :)

    Ha en toppen vecka sköna böna.

    LOVE Maria Inredning – it’s Swedish for decor

    SvaraRadera
  13. Tack för era fina kommentarer sötnosar
    ❤️ Kram Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne