måndag 13 april 2015

Måndag med Tacksamhet o Tillbakablick..


Det är måndag igen, och förra veckan hoppade jag på EVAs bloggutmaning TACKSAMHET, 
att faktiskt tänka tillbaka på föregående vecka se vad den gav mig för ljuspunkter och att kunna lägga undan det negativa och plocka fram och se det positiva även om det är småsaker…
  • Små finurliga saker 
  • Mitt fina växthus 
  • Min Underbara son som jag fick ha här hemma några dagar
  • En härligt glad lillskrutta 
  • Värme
  • Vacker Promenad längst vattnet
  • Att få bo i skärgården
  • Min Glada lilla Buddha
  • Träffade världens underbaraste TING
  • Bubbel med mannen
  • Samtal med vän om livet
  • Sovmornar och ledighet
  • Facetime funkade igen så jag kunde se sonen när vi prata…
  • God middag hos mamma Tack ! så skönt att bli bjuden :)
  • Sol

Vill du vara med i Utmaningen Tacksamhet eller bara läsa vad andra har skrivit... 


Hoppas att Du som tittar förbi får en helt underbar start på veckan
Kram Sanna


19 kommentarer:

  1. Så härliga ljusglimtar du beskriver! De där sakerna som ger tillvaron ett extra ljus./Helena
    Ps Kul att du gillade det jag skrev om flugorna Ds

    SvaraRadera
  2. Så mycket det finns att glädjas åt och känna tacksamhet över :-)

    SvaraRadera
  3. Gillar din positiva inställning. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. :) Finurliga ting kittlar min fantasi och får mig att le!
    Önskar dig en god fortsättning på nya veckan!

    SvaraRadera
  5. Åh, har du träffat Ting! Så roligt :-)

    SvaraRadera
  6. Så mycket glädje och tacksamhet! Underbart!
    Kram/ maria

    SvaraRadera
  7. Ibland måste man stanna upp och se sig omkring på det man har... småsaker kan vara till en stoooor betydelse..

    Ha en fortsatt fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Trevligt att ta del av din lista! Facetime och Skype är bra när man inte har varandra så nära.

    SvaraRadera
  9. Fina mysiga saker på din lista.
    Tyvärr har jag haft väldigt mycket migrän på sista tiden. 6 dagar över påsk, försvann förra måndagen, kom tillbaka i fredags och sitter i ännu... Men det blir nog snart bättre.
    Hoppas du får en fin vecka!

    SvaraRadera
  10. Smart att aktivt tänka på det som är bra och som man ska vara tacksam över, det är lätt att hamna i gnällträsket

    SvaraRadera
  11. Härlig lista, kanske man ska ta till sig :)! Annars är jag ganska bra på gnäll-listor..hahahaha...:o).

    Så klart ska jag höra av mig nästa gång jag har en stund över för en fika när jag är i Stockholm! Absolut, det vill jag jättegärna!
    Nu åkte jag upp 7.20 och hem 17.15 - däremellan satt jag och råtittade på en skärm konstant. Fanns inte en minut till att en tänka tanken på att ta mig någon annanstans. Men ibland är vi där längre, och när jag vet det så hör jag av mig!

    Kram!!

    SvaraRadera
  12. Så viktigt att faktiskt stanna upp och uppmärksamma oss själva hur mycket vi har att vara tacksamma för.
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  13. Gillar din lista och allt går så mycket lättare med rätt inställning.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Åh, jättebra tips! Det är verkligen det fina i vardagen.
    Svar: Jamen eller hur! Lax är så himlans gott! Tusen tack för din fina kommentar vännen. ♥
    Absolut! Du penslar tariyakisås på de frysta laxfileerna, & strör över lite sesamfrön. In i ugnen i 20-25 minuter på 200 grader. Jag använde färdigköpt wok & stekte den. Servera med teriyakisås, mums!

    SvaraRadera
  15. Härligt inlägg. Man borde ta fram oftare vad man är tacksam för.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  16. Det är ju toppen det där med att tänka till och känna tacksamhet. Jag måste börja med det igen, tidigare så tänkte jag alltid på tre saker som jag var tacksam över innan jag somnade, men jag har kommit av mig med det, dags att börja igen känner jag :).
    Önskar dig en härlig vecka! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  17. Så fantastiskt att tänka efter, det finns ju jättemycket att vara tacksam över. Och, dessutom, sätta ord på det.
    Kram J

    SvaraRadera
  18. Så härligt och positivt!
    Du är så underbar!

    SvaraRadera
  19. kram till er finaste tack för kommentarerna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne