tisdag 28 april 2015

I ett Rosa Ljuslila skimmer

I söndags tog jag och dottern den Årliga promenaden till Kungsträdgården för att få sitta under blommande körsbärsträd vid fontänen och äta glass :)
Och Ja, jag är med och fyller media med massa bilder från denna fantastiska plats en dag som denna ;)
Varje gång det blåste till var det som det snöade massa ljusrosa/lila blad från trädkronorna ovanför, det märks att det är i sluttappen på blommande körsbärsträd även här. 
Så synd att blommandet inte varar hela våren och sommaren ;)
Efter kungsan blev det akademibokhandeln och inköp av böcker och barnkorsord 
( dom hade knappt några korsordsböcker..)
hmm vet ngn vart man kan hitta dessa då lillskruttan äntligen kommit igång med det )

Sen var det en fika med bästaste J och hennes dotter på NK innan hemfärd, en underbar dag och det är alltid lika kul att gå genom stan och fråga om dottern kommer ihåg vilka dom olika byggnaderna / kyrkor är.
Storkyrkan,Riksdagshuset, slottet, operan, sankt jakobs kyrka, riddarhuset mm
Tycker det hör till allmänbildningen, så vi har pratat / tjatat om dom olika byggnaderna varje gång vi går promenader och nu sitter dom :)

Stor Kram till er sötnosar som tittar förbi och tack för era kommentarer 
ni är underbara

17 kommentarer:

  1. Åhhh så fint :) Älskar färgen på dessa träd.
    Trist för dig att jag lägger ut samma bilder på bloggen som på insta ;)
    Men glad att du kikar in ändå :) Stor kram och ha en fin dag

    SvaraRadera

  2. Jaha då var du i mina trakter och tittade på mina körsbärsträd, hi hi ... :-)

    Ha en fin dag!

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var som ... Otroligt vackra träd du har i din vackra trädgård vännen , nästa ggr knackar jag på för en kAffe ❤️
      Kram

      Radera
  3. http://www.bokus.com/bok/9789173398312/barnkorsord/

    Glad att kunna hjälpa duktiga barn, se länk till korsordshäfte. : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett otroligt stort tack för det :)
      Kramisar

      Radera
  4. Ja, vad underbart om träden kunde blomma över hela sommaren, så fint. Kram.

    SvaraRadera
  5. Wow....Fantastiskt vackert & så underbart ♡ ...
    Känner riktigt dofterna mm mm

    /Kram du fina!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag ni har haft, och man tröttnar ju inte på att se vackra bilder ifrån Kungsan :)
    Prova att kolla på nätet om där finns korsord att skriva ut!

    Tusen tack för din fina hälsning imorse! Du är så himla go :)
    Ha en bra dag!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  7. Ja det är många sådana bilder man ser nu, men det är ju bara så vackert
    så inte mig emot :)
    Vilken mysig dag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Visst är det vackert. Jag blir lite lycklig när jag ser det första träden blomma. Här finns det många olika så dom blommar inte samtidigt så det förlänger njutningen :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vi var ju också där i söndags, jag och min lilltjeja! Vi gick bergis förbi varandra! :-D

    SvaraRadera
  10. Ja, det är jättevackert! Även jag var inne i Sthlm i söndags ;)
    Tack snälla du för de fina orden hos mig!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  11. Lite avundsjuk blir jag allt. Men jag ska ta mig upp dit nån vår, det måste jag göra.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  12. Älskar Kungsan, det är så himla mysigt där.

    SvaraRadera
  13. Älskar Kungsan när träden blommar

    SvaraRadera
  14. Så ljuvliga foton du fick!!! Och nu har de slagit ut helt dessa ljuvliga träd! Jag var ju där för någon vecka sedan, och då hade de precis börjat blomma ...
    Älskade vår och sommar som vi har framför oss!!!

    SvaraRadera
  15. Tack söt nosar för era fina kommentarer
    ❤️❤️❤️

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne