fredag 24 april 2015

Frysande franskt Picard

Igår åkte jag och lillskruttan och testade den nyöppnade franska FRYS-Butiken PICARD, och varför inte mycket av mat man köper stoppar man ändå in i frysen direkt när man kommer hem..
Dom hade allt från Croissanter till Pilgrimsmusslor, med verkligen helt ok priser…
Vi köpte lunch pizzor, soppor och självklart var vi tvungna att testa macarons och croissanter.
Kanske inte smakar något eller hur bra som helst ;)

Var beredda på en Ganska boring ..eller rättare sagt riktigt tråkig butik.. men kan det bli annat med bara frysboxar ;) Rent och frächt kan ingen ta ifrån dom ialla fall ;)
Har du provat, varit inne i en Picard butik

Äntligen Fredag men den här helgen är jag och lillskruttan själva, då mannen åker ner till lilleman för seglingstävlingar, men vi har inbokat tjejkväll (här ska målas tånaglar i alla dess färger haha), Bio en tur till Kungsträdgården samt träffa en kompis och hennes dotter, så vi har fullt upp den här helgen ändå ;)

Fortsätter med Nr 34,s härliga ide att välkomna nya följare

Så idag vill jag Välkomna 

Härliga Pernilla

&

Finaste Helena
Med bloggen LIFE BY SCIENCEHELENA

Två supermysiga bloggar att besöka om du inte gjort det !!!

Jag hoppas att ni sötnosar som tittar förbi
får en underbar Fredag

17 kommentarer:

  1. Nej någon sådan affär har jag aldrig varit in i men vi såg några i Paris :). Hoppas att det ni handlade smakar bra.
    Härligt med fredag! Och skoj med tjejkväll.


    Här kommer svar på din fråga hos mig. Jag hittade ett löpprogram i ett nummer av iFORM som är inför en halvmara. Jag ska inte springa någon halvmara men tyckte programmet såg roligt ut. Man kör tre intervallpass i veckan men ungefär var tredje vecka byter man ut de långa intervallerna mot ett distanspass. Man kör pyramidintervaller, korta intervaller och sen långa intervaller. Riktigt roligt faktiskt :).

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga planer för helgen ni har <3
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Nej jag känner inte igen butiken. Finns de lite här och där tro? Får googla!

    Låter kul med segling :-) men också såklart men tjejhelg och måla naglar.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Vilken toppenhelg ni kommer att få! En sån butik har jag aldrig besökt eller ens sett.
    Vad himla snyggt det kommer bli med skifferplattorna. Nu blir jag avundsjuk... Vi behöver lägga om vår uppfart, men det är ju så mycket man behöver hela tiden.
    Och ni gjorde helt rätt i att kastrera kaninen. Vi köpte två kaniner när barnen var små. De lovade oss att det var två av samma kön... men det blev en himla massa ungar :)

    SvaraRadera
  5. Jag skulle lätt få med mig hur mycket skaldjur som helst om jag besökte Picard! ;))

    Det verkar som om du och lillskruttan får en toppenmysig helg :)

    Ha det gott!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  6. Nej har aldrig hört talas om. Får googla lite på det.
    Ha en skön fredag em/kväll.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  7. Tur det finns google haha. Önskar dig en fin kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Tack för välkomnandet😊 kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. En butik jag aldrig hört talas om tidigare :) och inte lär den dyka upp i ett kvarter nära mig heller (landet, u know).
    Önskar dig en fin helg :) Hoppas den redan börjat bra!

    SvaraRadera
  10. Har aldrig besökt Picard men hört mycket om det, skulle vilja kika förbi!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Kikar in och önskar dig en fantastisk lördag

    SvaraRadera
  12. Tack för din fina kommentar igår. :-) Önskar dig en fin lördagskväll!

    SvaraRadera
  13. Mysigt med tjejgäng, det verkar som ni har mycket kul att göra! Kram J

    SvaraRadera
  14. Jag tycker att det är en ganska tråkig butik... Men de har god chokladglass

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha bara ganska.. den är nog en av dom tråkigaste butiker jag vart i ;)
      men nu måste jag ju prova chokladglassen
      Kram

      Radera
  15. Hoppas ni hittade butiken hihi
    googel är bra ;)
    Tack för att ni tar er tiden att kommentera
    Puss
    Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne