torsdag 9 april 2015

Det bara sker i farten

Häxan Surtant var i farten igen…Japp.
Jag har testat nu den här veckan att inte plocka undan direkt i köket eller övriga huset eller ens att plocka upp saker jag ser, och lagt dom på sin plats 
Sånt som normalt sett sker i bara farten

(faktiskt en övning jag fått att göra för mig själv och min inre stress )

För på nått sätt tror dom här hemma att huset liksom städar sig själv och att saker plockas undan  av sig själv ;) haha    Det är liksom alltid ordning…..

Men om det inte görs, tycker helt plötsligt alla att det är stökigt och sandigt inte dammsuget och varför inte saker ligger vikta i garderober bara att ta.. osv osv
Nä dom säger inte rakt ut, men små kommentarer om att men vad sandigt det är inget mysigt att gå här i hallen eller var är mina strumpor..tröja vet du ??

är det fler än jag som känner igen det här ?? haha

Det blir som sagt oordning och stökigt rätt fort här hemma. om inget görs hela tiden.
Jag har skämt bort dom , vet, men det är dom värda, men ngn stans glömmer dom faktiskt att man gör en hel del och det tas föregivet och inte uppskattas.

I morse kramade mannen om mig och sa att han förstod att jag var slut, det synds och märktes hemma. Han skulle fixa i kväll när han kom hem :)
Det är uppskattning det !!! 
Men Nu står jag inte ut mer.. utan tänker dammsuga och fixa innan jag ska till jobbet ;) så det är fint när vi kommer hem :)

Önskar Dig som tittar förbi en underbar Torsdag
Kram Sanna



8 kommentarer:

  1. Vad härligt att det märker det iaf. Då kanske det kan bli lite ändring.
    Hoppas nu maken håller vad han lovat.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha, det där brukar jag också försöka med men det är ingen mer än maken som märker skillnad och åtgärdar det. De som behöver ta till sig gör det såklart inte...
    Kram J

    SvaraRadera
  3. Ja den där "nån" som alltid fixar och trixar märks bara när hen är borta! :-)

    Det kan vara lite farligt att skämma bort för det betyder att man alltid för göra det själv och inte "lär" de andra att alla får hjälpa till. Men tyvärr är jag likadan själv....

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Svårt när det man gör för att huset är fullt med människor man älskar faktiskt är det som skämmer bort dem man älskar och blir ett jobbigt moment i vardagen. Hur hamnar man där, liksom. Känner så väl igen det. Men jag fick också lära mig att "man trivs där man behövs" - och att det gäller alla andra i hushållet också ;) så kanske ska du bjuda dem på att du faktiskt behöver deras hjälp där hemma! :) Man mår bra av att hjälpa till!
    Oavsett; var rädd om dig! Det uppskattar alla andra också - i långa loppet!

    SvaraRadera
  5. Så där brukar jag också göra. Det står inte mitt namn på alla göromål hemma så då struntar jag i det även om det stressar upp en ibland. Roligt att din man märkte det :)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Snälla stå ut lite till, så de får lov att göra sin del av alla sysslor! Så nyttigt för både dig och dem! Säkert mest för dig som är van att bara göra allt av farten. Have been there... Nu är jag LITE duktigare på att inte göra allt :) Kram och sköt om dig!

    SvaraRadera
  7. Jag tror bestämt att någon är här
    Hemma när vi inte är hemma hehe
    Det här inlägget hade jag kunnat skriva, samma här hemma! min man jobbar skift och är hemma mkt på dagarna men han ser INTE skiten!
    Jag blir mest irriterad på skit och plockande sen får
    Gärna hemmet vara levande med saker och ting...
    Skönt att mannen ser

    Ha en go kväll

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Visst är vi kvinnor rätt lika ;)
    Så skönt att höra…. visst gör vi inget vi själva inte vill men ibland vill man bara att det ska synas och uppskattas ;)
    PS. Mannen kom hem och fixade och plockade och med blommor till mig, kan det bli bättre ;)
    Kram Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne