tisdag 14 april 2015

Blandad kompott..

Vilket otroligt Aprilväder vi har.. jag vet.. vi borde inte prata om väder..
för det verkar vara det enda vi gör här i Sverige…eller hihi

Men igår var det ju verkligen alla sorter under en och samma dag
Vi hade Sol // Värme // Hällregn // Kolsvart // Kyla // och Hagel stora som kulor // och åter Sol
Men Vi älskar April… det är ju äntligen VÅR :)

Och det underbara Ljuset kommer tillbaka, det missade jag helt på min lista igår, 
Men Tack vare alla ljusglimtar som sparas hos EvaTrillian  
Kom jag med flera andra på en sån " liten "sak som man faktiskt tar för givet annars !!
Min älskade lillskrutta har något med ha på sig mössan inomhus, frågade om hon fryser… 
och genom att hon vet att jag inte gillar mössor inomhus svarade hon självklar -JA
Vad hade jag förväntat mig haha..

När jag var ung kom jag ihåg att mamma i princip fick tvinga på en mössa, och det trots att det var snö och minusgrader ute…(det var minsan inte inne att ha mössa då frös hellre öronen av sig ;)
medan nu går ju ungdomarna med mössor/ eller kepsar jämt på sig, året om .. och ute som inne…
Har Du Märkt det ??

På lillskruttans skola får dom inte ha mössa inomhus, dom får inte ens gå med utomhus skorna inomhus det gäller från mellanstadiet upp till högstadiet, ingen skillnad och alla följer det…
Den miljön är verkligen att rekommendera, för barnen stormtrivs 

Kanske därför hon ska ha mössan hemma då haha lite revolt, 
men så länge hon inte har den när vi äter så visst gör så ;)

Välkommen som följare säger jag idag till

 Fina Anna
med bloggen CHANNAL

&

Underbara Sandra
med bloggen VILLA ELL

&

Bästaste Eva
Med bloggen EN ANGELS DAGBOK


Härliga bloggar med massa inspiration och mysiga inlägg
så passa på och besök även deras fina bloggar



Önskar er sötnosar som tittar förbi en underbar Tisdag

Kram Sanna

10 kommentarer:

  1. hahaha...ja, en liten revolt kanske det kan vara. Vilken bra skola, förstår att barnen trivs. Så borde det vara på fler skolor. Kul att du hittade min blogg så hittade jag din. Återkommer garanterat hit. Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. :) Tänker att v i pratar väder så mycket i Sverige för att vi har så mycket av den varan ;) Jag menar - man vet ju aldrig hur det ska bli (om man inte tvättar bilen, eller fönstren, förstås , för då vet man ju att det kommer regna ;))
    Tack för att du på minne rom ljuspunkterna idag - och bidrar med en charmig möss-ljuspunkt :D Det behövde jag! Kram

    SvaraRadera
  3. haha smart liten tjej du har! Hon var söt i mössan! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Härligt när barnen trivs så bra i skolan! Jag minns den tiden då man vägrade mössa. Så mycket bättre nu när det är inne med mössa. :) Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Ja, jösses vad otufft det var att ha mössa när jag var liten. Man tog av den så snart inte mamma såg en från fönstret längre :-)

    SvaraRadera
  6. Haha, jo men vi kanske har behov av det nu när det äntligen börjar bli lite ljusare hehe!

    Ja men jag minns också att det var töntigt med mössa! Speciellt på 80-talet när man skulle ha hår som stod rakt upp, det gick liksom inte ihop med mössa!
    Tur det är modernt nu :-), fast nu får de gå och svettas på sommaren också de som väljer att ha mössa då!

    kram Malin

    SvaraRadera
  7. Väder ja... blåsigt och kallt! Söt som socker dottern, och en perfekt regel av skolan anser jag!!!
    Minns inte om jag sagt det tidigare, men härligt att du gillar "min idé" om att välkomna följare..
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Ja, tänk, mössa var inte populärt när man själv var liten. Din dotter är hur söt som helst i sin mössa!

    SvaraRadera
  9. Oj, tack - det här har jag missat. Man bockar och bugar och kramar förstås!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Tack för era kommentarer sötnosar

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne