söndag 22 mars 2015

Solförmörkelsen i Grått

Godmorgon till er denna gråa ( här i Stockholm ) Söndag ...

Ok det var ju solförmörkelse i fredags och trots grått och mulet såg man faktiskt att det vart solförmörkelse ... Det enda som lyste var en liten liten halvmåne som fanns kvar av solen ...
Men när jag tog kortet ..ja då ser det ut som ett stort sken i grått ...haha en grå lysande sol :)
Såg flera som tagit bild och det vart lika dant ;) 
Varför blir det så? Ok ingen specialkamera men ändå ...

Annat var det med ESA,s Proba-2 och den bilden den tog ute i rymden :) 
Rätt häftigt ändå med dessa fenomen.
Och vackert på/med rätt bild :)

Nu blir det söndagsmysfrukost med familj ❤️ Kram

7 kommentarer:

  1. Det var lite häftigt med solförmörkelsen men hopplöst att fota!
    24 år till nästa gång nu.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, nu ser jag vf du tyckte "min bild" var bättre ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi hade nog väldigt grått här i fredags, för jag kunde inte se den tyvärr.
    Bara att vänta på nästa gång ;) ;)
    Ha det fint !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Vi såg tyvärr inget här i Skåne... så molnigt.

    SvaraRadera
  5. Här var det så mulet att man inte såg någonting alls :-( Men, men, vissa saker kan vi inte påverka!

    SvaraRadera
  6. Jag missade det helt....Kram Anette

    SvaraRadera
  7. ESA-bilden och många foton som togs av proffs såg ut som blommor faktiskt. Men, jag beundrar alla som gjorde ett tappert försök att fånga detta fenomen med en "vanlig" kamera. Med andra ord - bra jobbat där:-)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne