måndag 23 mars 2015

Så var det Måndag ...igen

Igår fanns inte orken eller lusten att laga mat .... Frågade mannen om inte han kunde fixa ngt ;) 
-vad sägs om Pizza ?? Svarade han glatt :) 
Haha min gubbe är för underbar han kan säga att det är ju inte bra med massa snabbmat ( hamburgare /pizza mm ) 
Men om han ska göra ngn mat här hemma blir det pannkakor ( vilka är fantastiska och har nog aldrig ätit så goda pannkakor som han gör :) eller köpt pizza .
Vilket mina barn vet .. Så är dom sugna på pizza eller pannkaka frågor dom alltid om inte pappa ska fixa maten hihi

Men pizza blev det :) och det är ju så gott med alcapulco min o mannens favo, dotterns favorit är Hawaii ( vägrar testa ngt annat ;) 
Gillar du pizza ?? Ngn favorit ? :)
Och med ett glas rött och tända ljus och tänd brasa,  hade vi en mysig kväll med spel och god mat :)
Gäller att ta vara på tillfällena då man orkar hålla sig vaken ;) 

Tur att jag har sovmorgon ;) ... Inga prover idag :)
Hoppas du som läser får en underbar start på den nya veckan.... Trots vädret ...regn/snö här i Stockholm 
Kram ❤️

11 kommentarer:

  1. Jodå, pizza blir det ju ibland när man har kids. Favorit beror på humör ;) Idag hade jag gärna haft sovmorgon. Jösses så trött jag är. Ha en bra vecka.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Jag kan sakna "svensk" pizza, här tycker jag att de är så himla flottiga så de gånger som jag äter så blir det ett par bitar och sen är jag nöjd.

    SvaraRadera
  3. Mums för pizza! Ofta gör vi hembakad pizza, men ibland så slår vi till och köper pizza. Min favvo är nog pizza med fårost, eller vegetariana..eller gorgonzolapizza, mums!!!

    SvaraRadera
  4. Hihi, det känns som om pappa kommer rätt så lätt undan vid matlagningen. Haha!
    Men pizza är gott och det är klart att man kan unna sig det ibland.

    SvaraRadera
  5. Pizza är inte min grej, har aldrig gillat det, jo förrästen min omelettpizza den är riktigt god...... Men killarna älskar MrC:s hemmagjorda pizza, så visst äts det pizza här hemma. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Capricciosa är det som gäller här

    SvaraRadera
  7. Jag tycker det är gott med köppizza bara det inte blir för ofta....Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Här i skåne har vi haft sol och faktiskt riktigt skönt idag. :-) mmm pizza e riktigt gott emellanåt, jag är nog två ytterligheter, antingen ska det va allt på som en kebabpizza med pommes o sås eller en enkel vesuvio med bara ost o skinka, lika goda båda...haha. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  9. Hej, vad kul att du hittat till mig! :)
    Och pizza, jodå....det är himla gott! Vad är det i en Alcapulco? Jag brukar köra på lite olika, men här på vår pizzeria så finns en som heter Azteka och som har kryddig köttfärs, lök och jalapenos på. Jag brukar be om färskpressad vitlök också. Starkt som attans, men oj så gott! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  10. Här blev det faktiskt också att fixa söndagsmiddagen från pizzerian. Skönt att slippa laga mat ibland.
    Må så gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  11. Såklart det slinker ner nån pizza nån gång ibland.... Gärna med kebabkött på eller Parma, basilika...

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne