måndag 30 mars 2015

Mysig start..

Följde med lillskruttan till bussen, tog en mindre promenad innan jag gick hem igen och trots grått och rusk så kvittrade fåglarna var riktigt mysigt.
Sitter nu med en stor kopp kaffe framför den värmande brasan, njuter av lugnet.
Snart blir det provtagning sen jobb.

Ska bli så skönt med kortvecka och på torsdag kommer Äntligen Sonen hem, som vi längtar efter honom :)
Mannen åkte ner till Paris idag för jobb, hade gärna följt med men funkade inte den här ggr då jag håller på med provtagning .. :(, men vi tar det nästa ggr.
Jag älskar gå omkring i Paris, det är sådan Inspiration för mig, och ibland längtar jag verkligen tillbaka och önskar att jag kunde bo där igen.
Men allt blir till vardag ..var du än bor, och det du kommer ihåg är bara det roliga och mysiga ;) 
Som en vän till mig flyttade hem från Paris efter ha bott där i nästan 10 år, saknade Sverige och somrarna här.. ;) Men tror hon som jag ibland längtar tillbaka till Paris igen...
Framför allt våren ... Den är verkligen fantastisk att få uppleva i Paris :)

Vilken är din favoritstad ?

Hoppas du som tittar förbi får en underbar start på veckan
Kram 


15 kommentarer:

  1. Mysigt med en stund framför brasan! Jo solen kan gärna få titta fram!

    Paris som är så mysigt! Bott där för länge sen! Svårt med favoritstad, men jag måste nog säga NY :-).

    kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. NYC är häftigt vill åka dit igen.. har liksom inte hunnit med allt där och så var det såå kallt när vi var där ..
      Kram

      Radera
  2. Åh så mysigt!
    Måste nog säga att mina är Lund & Göteborg. :)

    SvaraRadera
  3. Paris, tänk där har jag bara varit i två timmar. Jo de e så sant, de var en liten mellanlandning :)
    Favoritstad...ja de ska vara för shopping då, annars föredrar jag landsbygden.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Fågelkvitter är väl underbart. Har aldrig varit i Paris men hade gärna åkt dit.
    Ha en bra dag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Paris lät ju inte fel, har faktiskt aldrig varit där men skulle gärna åka dit.
    Mysigt att få hem grabben, våran kommer också på torsdag, jippi :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Jag gillar Paris, men har inte varit där sedan tonåren. London är också trevligt. Köpenhamn är mysigt och nära Kalmar, tycker jag, Jag tycker Glossyboxen är värd priset 139 kr. En av produkterna är oftast värd mycket mer än 139 kr. Vissa saker behåller jag själv, andra tar dottern och vissa lägger jag i presentlådan som små gå-bortpresenter. Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Jag har inte varit i så många städer ute i Europa, men jag gillar London. På min önskelista står att få åka till Prag I framtiden.
    Kram J

    SvaraRadera
  8. Det där såg mysigt ut. Min favorit stad är faktiskt vår huvudstad, så vacker. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt det såg ut.
    Favoritstad?? Jag har ett favoritland :) Sydafrika!! Jag bodde utanför Johannesburg i ca 1,5 år och skulle utan tvekan bosätta mig där igen :)

    SvaraRadera
  10. Har du bott i Paris? Wow! Var där förra våren och firade en kompis födelsedag!!!

    Min favoritstad är nog New York, just love it!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bott i Paris i lite mer än två år när jag var ung och älskar fortfarande den staden
      KRAM

      Radera
  11. Vad härliga ställern ni har som favoriter runt om i hela världen och även här i sverige har vi faktiskt fantastiska städer :)
    Glömmer vi lätt bort
    Tack för att ni tog er tiden att kommentera finaste
    KRAM

    SvaraRadera
  12. Mysigt!

    Önskar också vi hade en kamin hemma (vintertid) men njuter till max av den vi har på landet, när vi är där :)

    Hoppas ni får en trevlig påskhelg!
    Jag ser också framemot långhelg, igen ;)

    Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne