fredag 27 mars 2015

Eldas våfflor med tjutande brandlarm

I onsdags var det våfflans dag, och här hemma skulle det göras våfflor också .. Av mannen ..hade han lovat :) eftersom jag var slut efter sjukhusbesöken.

Nu är det så att jag älskar ju gamla antika saker ..och har ett gammalt våffeljärn som alltid har fungerat perfekt ... 
Men nu när det skulle göras våfflor började det brinna ... Ja det vart överhettat och våfflans tog eld haha ..vi hann göra en våffla innan... 
Brandlarm gick, men vi fick till slut stop på både eld och brandvarnare..

Lillskruttan var nöjd hon fick sin våffla medans maken och jag tog varsin kopp kaffe och surade haha
Så här blev det inga fina bilder på våfflor med grädde och sylt, inte heller ngn bild på ett brinnande järn och våffla ..var som sagt lite upptagna då ..;)

Mannen ville kasta ut den på direkten medans jag tycker man kan laga ...men har fått ge med mig så nu ska nytt våffeljärn införskaffas ..
Någon som har ett bra våffeljärn, att tipsa om ??

Jag hoppas att du som tittar förbi får en underbar Fredag och att du njuter av start på helg trots spöregn och eller snö 
Kram ❤️



10 kommentarer:

  1. Här är det bara torsdag än... Men till imorgon - fredag - har jag beställt våfflor till frukost :-)

    SvaraRadera
  2. Fy vad otäckt att det började brinna. Jag har mormors gamla järn. Det är superbra.
    Ha en fin fredag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Tur med rätt man på rätt plats! :)

    SvaraRadera
  4. Hej nu tittar jag äntligen in här! Tiden har sprungit iväg lite!

    Tusen tack för din fina kommentar hos mig! Ska kika runt lite mer här hos dig så jag får veta vem du är :-).

    Oj vilken dramatik med våfflorna fnissar lite här eftersom det gick bra och inte blev någon värre eldsvåda. Jag älskar våfflor, men vårt gamla järn har också gett upp. Så om du hittar något bra eller får ngt tips så hojta gärna till!

    Ha en finfin helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Fredag, igen... Tiden går fort! Det gör inget :)
    Våfflor fick jag faktiskt på jobbet där vi är trogna "Våffeldagenfirare". Vi har inhandlat dubbeljärn. Några stycken - annars står man hela dagen och gräddar. Jag hittade ett bra dubbeljärn på Jula i vintras faktiskt. Fungerar utmärkt!

    Trevlig helg!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Det verkar ju vara dags för ett nytt... jag köpte ett på ica förra året, men jag hittar inget märke på ;-) Det är inte heller världsbäst så det är inget jag rekommenderar.
    Ha en skön helg. Kram J

    SvaraRadera
  7. Oj oj vad det händer....... Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Eld är alltid obehaglig och jag är livrädd för det... men på något sätt skrattar jag när jag läser ditt inlägg också. Skönt att allt gick bra för er... förutom att det inte bidde några våfflor då.

    SvaraRadera
  9. Låter som att det går livat till hemma hos er

    SvaraRadera
  10. Tur att jag har en man som är kolugn i dessa situationer :)
    Han har arbetat som brandman tidigare …
    Tack finaste för era kommentarer
    KRAMISAR Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne