lördag 28 mars 2015

Årets påsk ris ...

Eftersom jag har 2 här hemma som är allergiska mot björk så har vi alltid annat påsk ris här hemma, och i år blev det magnolia igen, har haft den inne nu nån vecka och nu börjar det bli knoppar :)
Jag verkligen älskar när det blommar på kala grenar så himla vackert .

Idag blir det lite påskpyntning här hemma, och sen lite vårblommor i krukorna vid entrén.
Växthuset ska jag börja med nästa vecka, ska göra om helt därinne :) 
Nästa vecka blir det bara 3 arbetsdagar för min del sen ska jag vara ledig :) och det ska bli så skönt med påskledighet.
Vad hittar ni på i påsk ?? 
Själv kommer vi vara hemma och fixa med allt man vanligtvis inte hinner eller orkar med ..

Jag hoppas du som tittar förbi får en mysig lördag.
KRAMISAR ❤️


12 kommentarer:

  1. Så fint med magnolia. Jag har varit vid vår sommarstuga idag och plockat med mig lite påskris hem.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Magnolian är så fin! Jag har tagit in en körsbärskvist!
    I påsk blir det den traditionella påskbordet hemma hos svärisarna och för övrigt...vet inte!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint med magnolia. Nåt år har jag haft ris från körsbär. Blir också så otroligt fint. I år är det grenar från vår Jasminbuske :) Kramis.

    SvaraRadera
  4. Älskar magnolia! Tyvärr bor jag lite för blåsigt för att det ska trivas. (Har dock inte testat … borde jag kanske?!)

    SvaraRadera
  5. Tjusigt med magnolia!
    Jag jobbar en del i påsk, men är ledig påskafton och påskdagen. Det blir knytis hos kompisar på påskafton och så lite middag för de närmaste här hemma på påskdagen.

    SvaraRadera
  6. Jättefint ris, själv är jag seg i starten och har precis börjat fundera på om jag ska köpa mig några minipåskliljor i kruka

    SvaraRadera
  7. Så fint med magnolia, och ha nu en skön lördagkväll med lite skumpa, och gläds åt att det går mot rätt håll. Stor kram/Laila <3

    SvaraRadera
  8. Hemma på min gata är vi oxå allergiska, så magnolia kan ju vara en ersättning. Jag arbetar vara 3 dagar, sedan är jag ledig.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Jag kör också en tredagarsvecka, eller egentligen 2 1/2 om man ska vara noga ;-)
    Så fint med magnolia, det ska jag plocka in efter att forsythian har blommat klart här inne.
    Kram J

    SvaraRadera
  10. Vi kommer - förhoppningsvis - att vara hemma till påsk. Kommer ner många vänner som firar påsken i Torrevieja. :-)

    SvaraRadera
  11. Tack allra finaste bästaste för att ni kommenterar det gör så mycket
    KRAMISAR Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne