tisdag 17 februari 2015

Ny Dag , nya tag...

Godmorgon
Vakat halva natten efter att ha tagit Xtra kortison igår lite för sent :/  behövde då kroppen var helt slut :(
Lillskruttan hade lite feber igår, som inte försvunnit i morse :(  hon får stanna hemma och piggna till, jag tycker det är många som är sjuka nu och känner sig hängiga:(  
På jobbet är folk hemma om vart annat för halsont feber mm 
Har du klarat dig ?

Igår ringde det en kund från salongen och undrade när jag kom tillbaka ..så gulligt:) men tyvärr lär det ta ett tag ..innan jag orkar med både min egna salong och arbeta heltid på mitt jobb igen .
Jag trivs på kontoret :) det är kul att jobba med ekonomi igen, känns som det är lätt att komma tillbaka i det :) 

Ska prata med läkare om att få börja träna smått, få igång kroppen igen .. 
Får ont i nacke och rygg när jag inte tränar så måste hitta ngt sätt att ta tag i mig själv som jag orkar nu 
Har du ngt tips :) 

Jag hoppas att Du som tittar förbi får en underbar Tisdag och att du får en mycket god Semla (om du gillar det ;) Då det är semledagen idag :) 
Stor Kram ❤️





8 kommentarer:

  1. Så talande bild! Så är det vissa dagar, tror man måste inse det och acceptera det.

    Äter också massa kortison men jag vet inte om jag blir så extra pigg av det mer än att jag andas bättre :)

    Vad är det för salong som du har haft?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns det olika sorter på kortison?? Eller kan kroppen påverkas så olika ??
      Jag har haft egen hudvårdsalong :)

      Radera
  2. Så skönt att det känns kul att vara igång och jobba igen. Det är viktigt. Fortsätt ta hand om dig.

    Angående boktips läser jag just nu en jättebra bok, en sann historia, väldigt välskriven. Djungelbarn, heter den. Av Sabine Kuegler. Sen är Jojo Moyes Livet efter dig fantastiskt bra. Vill läsa hennes andra böcker också. Hör av dig om du önskar fler tips :) Kram.

    SvaraRadera
  3. Få gång kroppen igen...ja, det skulle jag behöva om min höft ska hålla! Nu har inte jag sådan smärta så jag måste ta kortison... Jag skaa komma igång med gymnastiken åtminstone när vattnet är tillbaka!
    Du undrar hur det fungerar med Fototriss - Helena lägger upp ett nytt tema varje vecka (lördagar) och tolkningen är fri! Finns på Instagram också numera där jag är mer flitig än på bloggen! Man behöver inte vara med varje vecka om man inte hinner eller har inspiration!:)

    SvaraRadera
  4. Peppar, peppar, så har jag klarat mig från förkylningar.
    Promenader? kan det vara något för att komma igång.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Nä, klarat oss helt har vi inte. I morgon får Wille stanna hemma igen efter ett "besök" på fritids. Han hänger liksom inte med...är trött och förkyld. Staffan stannar hemma denna gång.

    Träning: Känner dig inte så bra (än) men promenader, styrka med gummiband är guld för musklerna och inte slitsamt.

    Tantsnusk ;) - älskar tantsnusk. Man får mer ut av filmen om man läst boken, för det är svårt klämma in en hel bok med alla dessa händelser på två timmar i en film -. alla deras tankar och funderingar har man i huvudet :).

    Låt mig veta vad du tycker ;)

    Varma kramar

    SvaraRadera
  6. Säger också peppar peppar...ingen förkylning ännu...
    En semla har jag ätit idag, gillade verkligen din svärmors semla!! Tack för tips!!
    Säger som Susanne, promenader är väl ett bra sätt att försiktigt börja träna igen :-)

    SvaraRadera
  7. Ja, det är jättemånga som är förkylda nu. Hoppas att hon snart känner sig bättre och att resten av familjen klarar sig.
    Kram fina du!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne