lördag 7 februari 2015

Lördag med en liten sjukling

   

Ikväll blir det popcorn och mys med Mello ...kommer du titta ?
Har du ngn favorit ?

Här blev det ändringar i planeringen då Lillskruttan är tvärförkyld och hängig idag :( så det blir att vara hemma och se till att hon mår bättre, staden får vi besöka en annan helg ...
Skönt att hon är glad i alla fall och har lite ork att vara uppe.

Sitter och tittar på lördagsmorgon och trender inom möbelbranschen ... Dom tror att vardagsrummet och att sitta runt tv kommer att mer eller mindre försvinna 
TV kommer inte vara huvudmöbeln som vi som tidigare möblerat hela vardagsrummet efter ..
Vi kommer att samlas vid "matbordet" där vi sitter med paddor / mobiler / jobbar / gör läxor / äter mm.
Kanske mest för platsbristen då vi kommer bo i mindre lägenheter för att kunna bo närmare stan.
Vad tror du ? 
Sonen har inte ens tv där han bor lämnade den hemma ..sa att vill han se ngt ser han på datan eller paddan ... 


Jag hoppas att din lördag blir bäst 
Stor Kram ❤️ 

9 kommentarer:

  1. Oj vad trist, krya!
    Den trenden tror jag på. Visserligen gillar jag att sjunka ner i soffan men i vårt vardagsrum dominerar matsalsplatsen med ett stort bort.
    Klart jag ska titta ikväll :) Kram fina.

    SvaraRadera
  2. Ikväll ska jag se Dropkick Murphys på Annexet, så No Mello för mig.
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Krya på dottern och hoppas ni får en lugn&mysig dag hemma istället.

    Risken finns att vi kommer att kolla på Mello ikväll, om brist på annat ;)

    Kram

    (kommer inte in på din blogg men den länk som är lämnad tillsammans med kommentarerna, dom senast 4-5 st...fel?)

    SvaraRadera
  4. Trist när liten är sjuk, men hoppas ni får en mysig mellokväll trots allt. Tv:n i vardagsrummet rök när vi renoverade i höstas o jag saknar den inte. Tror också att tv:n kommer försvinna som "möbel" eftersom fler o fler kikar på sina datorer, i-pads o mobiler. Kryakramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Finns det något skönare att krypa under en filt och ligga i soffan och se på en film på tv:n,
    så nej jag tror inte att den kommer försvinna, inte här hemma hos oss i alla fall ;) ;)
    Japp, ikväll blir det mello.
    Trevlig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Hoppas sjuklingen är bättre, här är mannen min sjuk. Intressant det där med möbler men jag vill ha kvar soffa men inte anpassa den efter tv:n... Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Krya lilla sjuklingen! Tips tävla hos min vän Anna:http://haga26.se/

    SvaraRadera
  8. Krya på!
    Hoppas ni hade en härlig kväll med Mello och popcorn - jag har svarat dig inne hos mig :)
    Välkommen in, jag kan ta jackan ;)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack sötnosar för att ni tar er tiden att kommentera
    Love to you ❤️

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne