fredag 30 januari 2015

Konståkning

     
Ngn mer än jag som fastnade framför konståkning, det ser ju så lätt ut .. Så graciöst .
Hur gör dom ....!?!?! 
Annat är det när man själv stapplar fram på skridskor "Bambi på hal is" ..cemoi ;)
Det där med har man en gång lärt sig sitter det i stämmer inte alls på mig , var duktig som liten, i gymnasiet vägrade jag åka alls ...och nu är jag ärlig rädd att ramla ...det gör ju så förbenat ont :/ 

Barnen åker sååå mycket bättre än jag...ändå släpar dom med mig och tycker det är kul att åka med mamma ... Eller så är det att det är roligt att skratta åt alla mina fall och staplingar haha ...
Inga graciösa hopp eller snabbhet i mina åk inte ... 
Nä alla får akta sig då bowlingklotet far fram på skridskorna haha 

Nu ska jag se vem som vinner ...Ryssland eller Frankrike ....

Kram ❤️ 

5 kommentarer:

  1. Nä, inget för mig. Varken kolla på konståkning eller åka själv. Jag håller mig till att kolla på bandy!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bandy är faktiskt kul att titta på även live :) bodde precis vid zinken inne i Stockholm tidigare och såg och var på en del matcher ;)

      Radera
  2. Det är så fint med konståkning. Men hur vågar de?
    Själv är jag idrottslärare men suger verkligen på skridskor *skäms ;)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Visst är det imponerande. Jag har fullt sjå att hålla mig på fötterna (utan skridskor)

    SvaraRadera
  4. Jag är livrädd idag att åka skridskor, så skridskorna ligger på hyllan.
    Jag ska gå och se Uppvisningen på söndag, det ser jag framemot.
    Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne