torsdag 22 januari 2015

Enkelt o Gott

    
Något som går snabbt och enkelt att göra är köttfärslimpa !
Jag gillar mycket smak så den här är perfekt för mig 
Har inga exakta mått men ( har aldrig varit ngn som följer recept slaviskt ...tyvärr ibland ;) hihi
 
Blandar ca 2-3 msk ströbröd med 2 ägg, blandar i en burk créme fraich och 2 gula lökar rivna och ( vill du ha extra stark ca 1/2 dl chilisås ) salt och peppar 
Forma till limpa på plåt lägg över baconskivor 
In i ugn 40 -50 min på 225 grader 

Potatis delas i klyftor eller halvor och ringla olivolja ,salta och ta på timjan och sen in samtidigt som köttfärslimpan  
Brukar ta bort potatisen och lägga i egen form sista kvarten.

Finns jätte goda recept att hitta på olika köttfärslimpor på nätet, barnen gillar det mer än man kanske tror :) 

Servera med sallad och god sås 

Hoppas du som tittar förbi haft en mysig snöig torsdag :)
Själv har jag legat i migrän halva dagen, fortfarande ett molande men bättre .

Stor Kram ❤️ till Dig 


3 kommentarer:

  1. Å vad gott, nu blev jag hungrig. och jag som måste banta nu, för jag bokade just en resa i mars...
    Migrän, det hade jag också i morse. Inget kul alls. Fy för migrän!

    SvaraRadera
  2. Dumma migrän!
    Mums. Det där lät jättegott. Måste testa nån dag :)
    Jag tänkte ringa dig i dagarna men tyvärr blev det inte så. Vi får ta det en annan gång.
    Kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne