tisdag 2 december 2014

Vidriga små varelser

Så mysigt ..med massa kuddar .... men INTE ALLS….  dom har vädrats och frysts ..

Hela dagen igår SANERADES det här hemma :( 
Det har frysts saker, de har tvättats och skurats och skrubbats och ändå kliar det bara jag tänker på det ....
Lillskruttan har kliat i håret i ca två veckor ... Jag har verkligen nojor och hatar allt som kryper och kliar ..så Vi har luskammat och vi har verkligen kollat men bara sett att hon haft väldigt torr hårbotten .. Och i vår tröghet bara trott att det var det ...Vi har fixat olja för hårbotten mm

Men igår morse stod hon och kliade igen, och jag tog fram förstoringsglaset o luskam igen och tittade och hittade en sån här 
              
En äcklig vidrig hårlus (bild googlad o lånad ) den är minimal i verkligheten ... Men lika läskig ändå ;)
Jag själv skulle aldrig haft tid att kunna  ta ett kort på den då jag fick PANIK haha…

Det var ut med alla sängkläder , madrasser, mössor jackor, handdukar mm mm
Haha såg ut som ett stort soppkast på terassen ...
Sen systematiskt in med mössor och borstar snoddar mm i frys
Tvätta allt i det högsta temperaturen det bara går ... 
Skura allt dammsuga, jag var helt slut ,tur att lillskrutta var hemma och hjälpte mig ;)

Under tiden tog vi lusmedel i håret .. Och gick omkring i turbaner med ... 
Och Ja även jag ..
Och Nej Inte en lus hade jag ... Maken kollade ...och vi kammade allas hår 
Jag vet man ska inte använda lusmedel om man inte har ... FEL jag vet … 
Men jag skulle inte stå ut med tanken att jag kanske har fast, fast vi inte hittar något eller att det ens kliat... 
Så vi gick med lusinpackningar i håret och städade för fullt ..

Lillskruttan mådde jättedåligt i morse då hon skulle till skolan, - mamma om jag säger ngt kanske dom inte vill leka med mig :(
Jag sa att hon inte behöver säga ngt att hon bara var sjuk !!!

Att det ska vara så skämsligt .. Det är ju inte så att man idag att man är smutsig och oren och får löss, utan alla får det .. 
Och jag tycker det är mer hemskt att föräldrar till barn som får det inte talar om i skolan att barnet fått löss ,  för läraren i alla fall , dom har faktiskt tystnadsplikt ? 
Skolan behöver ju inte tala om vilket barn, utan bara att det finns och att alla Kan kolla sitt barn !!!! 
Annars lär det bara gå runt ännu mer, för ngn stans har ju min dotter fått det ifrån ....

Jag vet att på gamla skolan då det var luskammar dagar , ( har alla skolor det ? )
Så vet jag att det var föräldrar som struntade i det ...
Förstår faktiskt inte den inställningen alls :(
Då lär det verkligen aldrig försvinna :(

Hoppas Din start på veckan var roligare än min ...

Stor varm garanterat " lusfri " KRAM från ❤️JustMe

3 kommentarer:

  1. Fy med löss. Med det är så vanligt i skolorna nu.
    Ha en fin dag. Kram ♡

    helenesdagbok.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Usch, usch med löss!Det står skyltar på vår skola hela tiden att det går....
    Har *peppar, peppar* endast fått uppleva det första gången i mitt liv tidigare i höstas då vi hittade en lus på store sonen. Jag tvingade även min sambo att köpa schampo till alla i familjen, så du är inte ensam om den saken!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne