onsdag 3 december 2014

Mitt i veckan...



Vi har hunnit med både pepparkakor och bullar.. ngt litet per dag …
Det tar sin tid men till slut har även vi hunnit med en del.. 
fast inte till första advent…
och kanske till andra
eller så blir det till tredje 
det blir som det blir…
i år
En fråga..Varför är alltid pepparkaksdeg så mycket godare än dom färdiga pepparkakorna ???
eller är det bara jag som tycker det ;) ??
Min svärmor bakar dock fantastiska pepparkakor, men så följer hon inte recept alls utan gör på känn…
men men ska kolla hur hon gör ;)

Jag hoppas att Din onsdag varit hur bra som helst, själv var jag hos kiropraktor, förbi jobbet och lämnade sjukintyg, pratade med alla jobbarkompisar 
Kom hem och var helt slut och bara låg i sängen i 2 timmar…
Trots det en underbar energifylld dag !!

KRAMISAR
♡Just Me




4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du hälsade på hos mig :-)
    När barnen bar små bakade vi alltid både pepparkakor o lussebullar o gjorde massor av julgodis
    Nu blir det lite godis iår men inget bak tror jag. Köper pepparkakor o ngr lussebullar på lucia.
    Här har vi gråväder, blött o rått med smutsig hund som resultat ;-)
    Ha en fin dag o välkommen tillbaka
    Kram
    Mickis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som ett bra beslut att köpa ;)
      KRAM

      Radera
  2. Håller med. Pepparkaksdegen är så mycket godare. Kakorna sen kan kvitta. Kram vännen.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne